Real Madrids Fernando Gago: "Det viktigaste är att ha nått kvartsfinalen"


Gago, Canales, Adan och Juanfran pratade med median om gårdagens Copa del Rey match mot Levante.
Fernando Gago

Efter gårdagens match mot Levante, sa spelarna att man kunde ha försökt kämpa ännu mer. Men trots förlusten var alla glada över att ha fått chansen att spela.

Fernando Gago:

"Det är alltid svårt att spela en match som denna, men det viktiga är att vi nådde kvartsfinalen. Det värsta med att vara skadad var att inte kunna träna med mina lagkamrater. Inatt var vi väldigt motiverade och vi kontrollerade matchen, men vårt spel kunde ha gått djupare."

Sergio Canales:
"Det viktigaste är att jobba hårt för att alltid vara i top form och att kunna dra nytta av chanserna jag får. Jag kände att jag saknade en del tempo, men det är normalt. Jag är glad, men jag tänker endast på att uppnå den optimala formen för att försöka att förtjäna mer spelminuter.

Juanfran:
"Jag gillar att spela som en back för att jag tänker mer när jag gör det. Akademins arbetare och Mourinho tror på oss."

Adan:
"Tränaren lyckades lugna ner mig innan matchen började. Det är viktigt för oss att han tillåter oss att spela i tävlingen. Det är fantastiskt att försvara Real Madrid."

Skriv en kommentar