Real Madrids förra spelare Ruben de La Red kommer att spela i en välgörenhetsmatch


Den förra Real Madrid spelaren, Ruben de La Red, som har pensionerat sig från fotbollen kommer att spela en välgörenhetsmatch för Los Blancos senaste La Liga motståndare Getafe.
Ruben de la Red

Den förra Real Madrid mittfältaren Ruben De La Red har pratat med Goal.com Spanien om hans beslut att ge upp fotbollen, och att han kommer att återvända till planen för en välgörenhetsmatch för sin förra klubb Getafe.

När han pratade med den spanska Goal.com diskuterade 25-åringen sina känslor att återvända till planen för första gången sedan han kollapsade på planen mot Real Union på Copa del Rey matchen med Real Madrid. Detta var slutet på hans karriär.

"Jag har återvänt för att hjälpa denna vackra orsaka, och det andra är att återvända till Getafe. Det är ett nöje för mig att spela. Om fansen gillar min spelstil kommer jag att vara ännu mer stolt" sa De la Red.

"Jag tror att Getafe njuter av en extraordinär säsong, de är ett lag som strävar efter en varaktighet i La Liga och att få bra resultat. Jag tror att de har en ganska bra säsong."

De La Red passade också på att bedöma Real Madrids resultat hittills denna säsong, och sa att andra delen av säsongen kommer att definiera dem som ett lag.

Skriv en kommentar