Real Madrids Pepe skadade sig under matchen mot Levante igår - borta i fyra veckor


Real Madrids portugisiska försvarare kommer att missa fyra La Liga matcher.
Pepe

Real Madrid
har fått en dålig nyhet. Den portugisiska försvararen Pepe kommer att vara borta i upp till en månad på grund av att han lider av en vad-skada, som han fick under gårdagens match mot Levante.

Jose Mourinhos män förlorade sin andra match denna säsong igår, men gick lätt vidare till Copa del Reys kvartsfinal eftersom Los Blancos vann med hela 8-0 i matchen innan.

Hur som helst var gårdagens match till 27 åringens bekostnad, efter att klubbens läkare bekräftade att spelaren inte kommer att kunna spela på fyra veckor.

Detta betyder att mittbacken kommer att missa La Liga matcherna mot Villarreal, Almeria, Mallorca och Osasuna. Man hoppas att han kommer att vara tillbaka i tid till matchen mot Real Sociedad i början av februari.

Kommentarer

Anton

2011-01-07 - 17:23:28
asså fan att får bästa back måste vara skadad jag hatar albiol hooppas han inte spelar istället:S när han får bollen han bara skjuter iväg den asså :S

Anonym

2011-01-07 - 17:38:10
fanfanfanfanfanfanfanfanfanfanfan

CR7

2011-01-07 - 18:22:11
Asså VARFÖR händer det ALLTID oss!!

Först skadas Higuain och nu Pepe! Kan man ha mer otur?!

RM89

2011-01-07 - 18:32:56
Det verkar som att vår trupp består av glas, dom spelar en match och är skadade i 1 månad sen spelar som en match igen och skadar sig och är borta i flera veckor, så är det alltid, varje säsong fan!



adnan

2011-01-07 - 19:00:26
Raul Albiol, vi har tur att killen spelar för oss, visst han skjuter iväg bollen, men han har riktigt fina tacklingar, en man med stake.. men han får en del gula kort, och röda ibland.. men han e bra. bättre än inget. och jag tror Ramos får lita mittback ist. Ramos - Carvalho

Ahmed

2011-01-07 - 19:29:50
Mateos, det här är ditt öde. jag måste bara erkänna att mateos var den bästa akademin spelaren jag har sett i real sen jag börja gilla dom. och har gilllat real i i över 15 år.jag gillade real när jag var 15 år och jag är 30 år

Hala Madrid

2011-01-07 - 19:42:30
Rm89: Jag undrar vilken Pepe jag sett som spelat i stort sätt varje match för Real den här säsongen, och så han krigat nästan varje match, klart han skadar sig förr eller senare.. Tur att de inte var något värre bara.. Ramos går in i mitt med Carvalho och så får lass/Arbeloa gå till högerkant.



Vi börjar ha väldigt otur med spelarna just nu, ända bra är att Kaka har kommit tillbaka men han har sett lite darrig ut senaste 2matcherna.. Men det smälter väl in snart får vi hoppas på, så att dom inte säljer han för de vill jag (vi) inte..

eko

2011-01-07 - 20:58:58
ahmed, har du hört talas om casillas?

marre

2011-01-07 - 21:46:25
alla ni som blir och blev arga på pepe kan skylla på mou !-.-

Los Galacticos

2011-01-07 - 22:31:47
ASSÅ NEEEJ. FUCKING LEVANTE jag lovar kände på mig att carvalho elr pepe skulle bli skadade(jag skrev det på en annan kommentar).

Anonym

2011-01-07 - 22:43:58
asså jävla tur det är bara real som skadas

diwan

2011-01-08 - 12:45:28
WTF!!! fuck off levante ni gjorde så att pepe blev skadad!!!!!!!!



HALA MADRID!

Skriv en kommentar