Real Madrids ytter Angel di Maria: "Denna klubb är helt enkelt fantastisk"


Real Madrids ytter Angel di Maria har medgett att han njuter av sin bästa tid av sin fotbollskarriär.
Angel di Maria

Real Madrid
s stjärnytter Angel di Maria har diskuterat sina sex månader med den spanska huvudstadsklubben sedan han flyttade från Benfica i somras. Argentinaren medgav att han njuter av sin bästa period i sin fotbollskarriär.

Den 22-årige stjärnan var Los Blancos dyraste spelare i somras, då han anlände till Santiago Bernabeu för en avgift på 25 miljoner euro. Sedan dess har han varit en av Jose Mourinhos startspelare.

I en intervju med tidningen Champions, sa Di Maria att han njuter av att spela för det lysande laget och att denna klubb har överstigit hans förväntningar.

"Denna klubb är helt enkelt fantastisk. Allting är bortom mina förväntningar, från människorna som är involverade i klubben till stadion och fansen. Jag försöker att göra mitt bästa eftersom jag vet att detta är det bästa som någonsin har hänt i min karriär" sa Di Maria.

"Under VM pratade jag med Fernando Gago som har varit här i fyra år, och han sa till mig 'kom med mig till Real Madrid'. Jag tog det som ett skämt eftersom jag aldrig kunde föreställa mig att flytta till en klubb som denna. Jag försöker alltid att anpassa mig till klubben och jag känner mig säkrare här för varje dag som går."

Vissa har sammankopplat den unga stjärnan med den förra Real Madrid spelaren Raul, och när man frågade argentinaren om vad han tyckte om detta, sa han: "Raul är en legend här, och det kommer han alltid att vara. Jag försöker endast att hitta lösningar när laget behöver mig."

Kommentarer

Anonym

2011-01-28 - 19:33:43
håller med den är fantastisk

Anonym

2011-01-28 - 23:07:07
han e så brrrrraaaaa

Mr.Fred

2011-01-28 - 23:44:25
Så länge han inte filmar så är han underbar =D

Kalle

2011-01-29 - 13:13:48
haha Mr.Freds kommentar var klockren ! :D

Skriv en kommentar