Sergio Canales: "Jag vill inte värma bänken, men samtidigt vill jag inte lämna Real Madrid"


Real Madrids Sergio Canales är inte nöjd med hur han har det i den spanska huvudstadsklubben. Att sitta på bänken, är något som han absolut inte är intresserad av.
Sergio Canales

Den unga Real Madrid playmakern Sergio Canales har medgett att han inte vill värma Los Blancos bänk, men samtidigt vill han inte lämna de nio gånger Champions League mästarna.

Efter att ha undertecknat 19-åringen från Racing Santander, har spanjoren kämpat med att imponera på Jose Mourinho. Och nu när Kaká är tillbaka har det snackats om en låneflytt till Serie A.

"Jag är inte glad, men jag kommer inte lämna Madrid, man behöver endast kämpa och jobba hårt för att få mer chanser" sa underbarnet till AS.

"Att spela i Madrid är komplicerat och jag visste att det inte skulle bli lätt. Jag kom med entusiasm och var medveten att om man spelar för ett stort lag blir det väldigt komplicerat, eftersom det finns stora spelare och konkurrensen är hög. Så jag måste försöka utnyttja alla mina chanser."

"Med laget och tränaren är jag väldigt glad. Jag önskar att jag hade fler minuter, men man måste jobba väldigt hårt (för det)."

Canales deltog i Los Merengues senaste Copa del Rey match, då man förlorade mot Levante med 2-0.

Skriv en kommentar