Real Madrids Jose Mourinho: "Kaká kommer att starta imorgon om Özil inte kan spela"


Real Madrid tränaren Jose Mourinho kommenterade de senaste spekulationer som säger att man är ute efter en ny anfallare, och han sa även att Kaká kommer att starta imorgon om Özil inte kan delta i matchen.
Kaká, Jose Mourinho & Mesut Özil

Jose Mourinho
kommenterade spekulationer om att den spanska huvudstadsklubben Real Madrid var intresserade av att underteckna en ny anfallare i en presskonferens.

"Jag håller mig till min tro. Jag tror att det skulle vara bra att ha ännu en anfallare för resten av säsongen. Klubben undersöker möjligheten att signera en anfallare."

"Bernabeu utbuade inte Benzema i onsdags. De buade ut mig för att jag tog ut en anfallare. Jag är glad med Karim. Han jobbar hårdare än någonsin för att förbättra sin attityd på planen. Han saknar fortfarande något litet när det gäller att vara besatt av att göra mål, men han rör sig och passar bra. Han kommer att göra mål."

"Morata är en anfallare för de nästa tio åren, men han måste vara tålmodig genom att fortsätta jobba hårt och göra många mål för Castilla."

Sedan fortsatte den portugisiska tränaren att kommentera Özils frånvaro från dagens träning. Den tyska spelaren var inte närvarande under dagens träningspass, vilket var oroande.

"Özil kunde inte träna för att han har ett problem, men vi har 24 timmar på oss att se om han kan spela. Kaká kommer att starta om Özil inte kan. Jag räknar fortfarande med Lass, men jag inkallade inte honom eftersom alla mina mittfältare är tillgängliga och jag föredrar att ha fler offensiva män som Canales och Pedro Leon på bänken" avslutade Mou.

Kommentarer

Mr.Fred

2011-01-16 - 10:05:33
Hoppas Özil kan spela då.

Anonym

2011-01-16 - 11:33:31
jag tror att özil kommer inte spela med mening för att kaka ska få börja.

Mr.Fred

2011-01-16 - 11:46:49
Får hoppas han imponerar idag då. Sen är det kanske bra o vila Özil.

johanna

2011-01-16 - 12:34:18
Özil hade tydligen tränat i gymmet under träningen, hoppas han är okej och kan spela ikväll.

CristianoRonaldoSeven.Blogg.Se

2011-01-16 - 13:42:37
Det ser ut som om Kaká och Özil håller varandra i handen på bilden :]

Skriv en kommentar