Real Madrids Kaká: "Jag har respekt för Karim Benzema, och jag kritiserade inte honom"


Kaká har snabbt svarat på den senaste rapporten om att Real Madrid mittfältaren kritiserade klubbens enda oskadda anfallare.
Kakás Twitter

Den brasilianska stjärnan Kaká har skickat ut ett meddelande till Real Madrids anfallare Karim Benzema. Playmakern sa att fransmannen måste göra mer för att övertyga Jose Mourinho om att han är svaret på de spanska giganternas anfallarkris.

"Benzema är en bra anfallare, men ibland är han inte helt involverad i matchen, och vi tror att han kan göra lite mer. Han har talang. Vi ser hur bra han är under träningen. Han kan vara en viktig spelare för Real Madrid. Det är upp till honom" sa Kaká.

Nu har median ändrat på historian, och sagt att den 28-årige stjärnan har kritiserat Benzema - på ett dåligt sätt. Men Kaká har snabbt svarat på detta och skrev på sin Twitter: "Journalisterna skriver bara det som intresserar dem. Jag kritiserade inte Benzema."

"Jag har respekt för honom, vi är vänner och jag beundrar Karim som en person och spelare."

"Jag är väldigt självkritiskt och jag vet hur min situation ser ut. Jag kan inte kräva att någon annan ska göra något, utan endast mig själv."

Kommentarer

omran

2011-01-22 - 23:53:41
håller med kaka för fan han har inte alls kritiserat karim benzema kaka <333333

Skriv en kommentar