Gonzalo Higuain: "Jag kommer att försöka återvända till klubben så snabbt som möjligt"


Real Madrids anfallare Gonzalo Higuain hoppas att han kan återvända från sin skada så snabbt som möjligt för att hjälpa sitt lag.
Gonzalo Higuain

Real Madrid
s anfallare Gonzalo Higuain har anlänt till Chicago för att operera sin rygg, och han har lovat klubbens supportrar att han kommer att göra allt för att återvända till planen så snabbt som möjligt.

Den argentinska stjärnans skada har lämnat Los Blancos med endast en välkänd A-lags anfallare, nämligen Karim Benzema. Och klubbens president Florentino Perez har enligt rapporter vägrat signera någon anfallare i januari.

"Nu finns det endast en anfallare i laget, och jag kommer att försöka återvända så snabbt som möjligt eftersom det är nödvändigt att hjälpa laget, men också för att ta hand om min kropp. Innan fotbollen, är jag också en människa" sa 23-åringen.

"Jag bestämde mig för att operera mig och det är för mitt bästa. Jag måste tänka på min framtid med många års fotboll. Jag ville verkligen göra detta."

"Jag hoppas att allting får bra. Jag vill återvända för att hjälpa laget. Det finns inget exakt datum för min återkomst och jag måste vara tålmodig."

"Jag tror att jag kommer att få allting till rätta. Jag är en positiv person och jag ser alltid framåt."

Skriv en kommentar