Alvaro Morata har förlängt sitt kontrakt med Real Madrid till sommaren 2015


Akademispelaren, Alvaro Morata, har signerat en kontraktsförlängning som löper ut sommaren 2015.

Alvaro Moratas Twitter: "I Madrid nu! Att förnya mitt kontrakt med Real Madrid omfattar all lycka."


Det är officiellt. Akademispelaren Alvaro Morata kommer att förbli en Real Madrid spelare - åtminstone till år 2015. Den unga spelaren förlängde sitt kontrakt idag på morgonen och kommer att bära den vita tröjan i ytterligare fyra år.

Kontaktförlängningen ägde rum på Santiago Bernabeu, där han var tillsammans med sin representant, Juanma Lopez, och sin far.

Morata kommer alltså att fortsätta lysa med Real Madrid Castilla, men det är även troligt att den unga anfallaren tar sig upp till A-laget sedan Jose Mourinho förklarade att han vill ha unga spelare som deltar i U19 EM i sitt lag.

När spelaren hade undertecknat sitt kontrakt, sa spelarens far att han var nöjd med avtalet: "Vi tecknade ett kontrakt som håller i ett par år, men han (Morata) vill stanna här för alltid."

Även spelaren uttalade sig angående kontraktsförlängningen, och skrev på sin Twitter: "Jag har förnyat mitt kontrakt med Real Madrid."

Kommentarer

Agee

2011-07-01 - 15:07:07
Det enda Real Madrid har gjort bra på länge när det gäller Unga talanger :)

Tack Real Han kommer lysa i Real Madrid som Raúl och Casillas! :)

Agron

2011-07-01 - 16:26:32
Real vet vad dem gör han e fantastisk spelare han förtjänar bära de vita tröjan jag hoppas att sarabia också förlänger sitt kontrakt men jag tror han kommer gå till getafe på lån,

REALMADRID

2011-07-01 - 16:51:15
Den här bloggen ("barca")på minner mig om din jag följer den även för att se om vilka Barca komemr värva! HOPPAS INTE FABREGAS! http://bblaugrana.bloggplatsen.se/

Mr.Fred

2011-07-01 - 18:04:48
Den bloggen sög hårt ju. Och underbart att se att Morata fortsätter =D

Mc.Ain

2011-07-01 - 18:30:59
De bra! Han kommer bli en spelare som spelar med hjärta för laget.

Anonym

2011-07-01 - 21:31:34
vill att startelvan ska se ut såhär om vi får dom jag vill ha men inte spelar i real madrid just nu:



casillas



coentrao ramos varane marcelo



pepe



sahin



aguero özil ronaldo



benzema

Skriv en kommentar