Det ni inte visste om Real Madrid: Iniesta kunde ha signerat för Los Blancos för fem år sedan


Barcelonas mittfältare Andres Iniesta kunde ha haft ett annat öde som en fotbollsspelare för fem år sedan; han kunde ha undertecknat för Real Madrid. Signeringen berodde på vem som vann Real Madrids presidentval sommaren 2006, och uppenbarligen vann inte affärsmannen som kunde ha signerat Iniesta.

I slutet av juni 2006, innan Ramon Calderon vann presidentvalet, släppte Juan Palacios (som var presidentkandidat) en bomb: "Vi har Andres Iniesta."

Och han talade sanning. Flera gånger innan valet erkände Palacios att: "Förra veckan sa jag att vi hade Iniesta. Jag tror att han kommer att framgångsrik här. Han är en av de bästa spelarna därute."

Palacios hade greppat taget om den nuvarande Barcelona spelaren, men det var när Ramon Calderon blev huvudstadsklubbens president, då Los Blancos förlorade en talang - då affären som innebar att Andres Iniesta kunde ha haft på sig Real Madrids vita tröja gick upp i rök.

Inte endast Juan Palacio bekräftade denna nyhet, utan även den dåvarande Real Madrid tränaren, Jose Antionio Camacho.

"Han lämnade det sista namnet som vi ville ha. Vi förhandlade om en mittfältare, en mittfältare vars namn är Iniesta. Om du frågar mig något om affären nu, kommer jag inte kunna säga något eftersom det enda jag minns är att under kampanjen förnekade ingen en sådan affär - och ingen kan göra det nu heller."

Dessutom var Andres Iniesta ett stort fan av Real Madrid när han var liten, här är en video på Barcelonas mittfältare när han var liten:



I videon säger Iniesta att hans favoritklubb är Real Madrid, liksom är det hans kompis, Jorges, favoritlag.

Kommentarer

Anonym

2011-07-01 - 22:48:17
Ramon calderon suger. Han köpte varken neymar eller iniesta. Asshole! (ursäkta mitt språk..)

Agron

2011-07-01 - 23:42:01
Jag tror han gillar real madrid fortfarande om han gör de så kan han tänka sig efter barcelona bära den vita tröjan man vet aldig inom fotbollen!

REALMADRID

2011-07-02 - 00:44:04
F**CK OFF! kolla http://bblaugrana.bloggplatsen.se



den där tönten som real skulle köpa "gerard deulofeu" eller vad fan han heter säger att jag kissar på real madrid hahaha vilken idiot!!! HATA BARCA!!! OKEJ DEULOFEU MEN INIESTA KAN MAN INTE HATA elr messi!

realmadrid

2011-07-02 - 00:46:04
förresten den åldern gillar man alla lag:p

Realmadrid

2011-07-02 - 10:27:21
Jag säger bara: FUCK YOU DEULOFEU!

Skriv en kommentar