Fabio Coentrao: "Varje fotbollsspelare drömmer om att spela för Real Madrid"


Real Madrids nyförvärv Fabio Coentrao sa att han är glad över att hans dröm att spela för Los Blancos äntligen gick i uppfyllelse.
Fabio Coentrao

Nyförvärvet Fabio Coentrao har sagt att konkurrensen inom laget kommer endast att gynna Real Madrid och han är säker på att han kommer att få en regelbunden plats i Santiago Bernabeu klubben.

Coentrao signerade ett sexårskontrakt i Madrid igår och han kommer att slåss med den brasilianske spelaren Marcelo om vänsterbacks positionen.

"Konkurrens är bra, speciellt för Real Madrid. Att ha kvalité spelare som Marcelo är bra för alla lag. Jag kommer att jobba hårt för att spela och det kommer även han att göra. Vi kommer att konkurrera om en plats varje vecka och laget kommer att gynnas av det. Det är det enda som spelar någon roll" sa Coentrao till klubbens officiella hemsida.

"Varje fotbollsspelare drömmer om att spela för Real Madrid. Jag ville det sedan jag var ett barn. Jag brukade föreställa mig spela för detta lag. Det var en dröm och nu har den gått i uppfyllelse. Jag hoppas att jag kommer att förtjäna kontinuitet och visa folk att jag är redo att spela här."

"Självklart är jag angelägen att börja jobba med Mourinho. Han är världens bästa tränare och han har officiellt bekräftats som det. Det gör mig stolt att ha chansen att jobba med honom."

Kommentarer

Martinista

2011-07-06 - 12:55:54
Snacka om att Real Madrid sätter standard för konkurrensnivån i ett fotbollslag. Snart kanske vi får se typ Buffon som backup till Casillas? ;)

Anonym

2011-07-06 - 13:55:35
Han ska inte väl peta marcelo ommmmgggg sälj honom jag kan inte fatta att real är så dumma

expert

2011-07-07 - 19:44:12
you are stupid

Skriv en kommentar