Försäsongen - De fyra dagarna innan matchen mot LA Galaxy


Tisdag:
Mourinho hade två träningspass denna dag för de 25 spelarna som är i Los Angeles. Träningen började med att Mourinho sa några få ord, och sedan började spelarna jobba hårt.



Under träningens gång fick Cristiano Ronaldo och Iker Casillas vila lite eftersom de pratade med pressen tillsammans med David Beckham, Landon Donovan och Bruce Arena. Detta var Mourinhos första presskonferens på tre månader.

"Jag läste att stackaren Sahin kommer att bli den nya Zidane, och stackaren Varane den nya Hierra, vid 18-års åldern. De behöver inte denna typ av jämförelse. Jag ber om lugn och för dem att få jobba" sa Mourinho i presskonferensen.

Han sa även att hans spelare "är mycket trötta efter sin semester och första träningspass. I eftermiddagen kommer de att vara ännu tröttare och imorgon, ännu mer. Och efter det kommer jag att behöva ge dem lite syrgas. Det finns nya, unga spelare som behöver tid att anpassa sig."

Mourinho varnade även folk att hålla sina händer borta från Iker. När han svarade på en fråga om Iker skulle vilja spela i USA, sköt Mourinho tillbaka: "Han har fortfarande 10 år kvar i Madrid" (Iker svarade genom att säga att fotboll utvecklas i USA, men det finns inget annat ställe som Spanien).

Dessutom sa Mourinho att laget är väldigt ungt. "Trots att Iker är en väldigt gammal spelare i Madrid, hur gammal är du? Trettio? (Casillas nickar och småskrattar). Han är den näst äldsta spelaren inom laget. Detta lag har en ljus framtid."

Presskonferens 2

Casillas var väldigt uttråkad när presskonferensen var på engelska eftersom han förstod nästan ingenting. Däremot blev han piggare när man började prata spanska istället. När Kaká anlände till Los Angeles (brassen åkte dit senare) lade Casillas ut ett foto på honom och brassen, och skrev på sitt Facebook konto: "Många har bett mig om ett foto med den store Kaká, så här är fenomenet."

Iker Casillas Iker Casillas & Kaká

Onsdag: Real Madrid hade ännu en gång dubbelt träningspass, där spelarna fick jobba riktigt hårt (Mourinho varnade de redan i presskonferensen i tisdags). Xabi Alonso tränade ensam på morgonen eftersom han hade problem med en tånagel, men återförenades med sina lagkamrater på eftermiddagens träningspass. Nuri Sahin missade båda träningspassen och Real Madrid förklarade på sin officiella hemsida att det berodde på att han skadade sitt vänstra knä.

Träningspass Träningspass

Xabi Alonso ser ut att vara redo för en fotosession, och ser ni att Mourinho har två klockor? (Klicka på bilden för att se bilden i större format). Kanske är den ena ställd på lokal tid och den andra på Madrids tid, så att han kan se om spelarna i den spanska huvudstaden följer hans schema. Och Ronaldo fortsätter att dra upp sina byxor..

Träningspass

Mesut Özil tränade tillsammans med Cristiano Ronaldo och några andra lagkamrater. Undra vad det är han kollar på? (Klicka på bilden för att få en större och klarare bild) Tror ni att han är den nya Alvaro Morata? Klicka här för att se vad det är jag snackar om.




Pepe och Sergio Ramos hade en presskonferens. Det var länge sedan de två pratade med pressen, men de blev valde eftersom de nyligen signerade ett nytt kontrakt med Real Madrid. Pepe sa att Mourinho hade en viktig roll i hans kontaktförnyelse och sa: "Jag är glad eftersom jag signerade ett nytt kontrakt. Jag var övertygad om att allt skulle gå bra, jag är lycklig."

Sergio Ramos sa: "Min tanke var att stanna här och jag har nått drömmen jag hade. Jag har alltid känt mig värderad. När jag förnyar är det minst viktiga. Det blev försenat eftersom jag inte var intresserad av att ta itu med det innan och jag var inte orolig. Jag koncentrerade mig på att spela på min högsta nivå."



Dessutom skämtade även Ramos och sa: "Ingen kan ta dina framgångar ifrån dig, även om de faller ur dina händer. Om jag måste ta sönder ännu en trofé för att vinna en, skulle jag gärna göra det."

Senare på kvällen lade både Ramos och Casillas varsitt foto på Twitter. Sergio Ramos tog kort med Khedira, Sahin och Özil (man kan se Sahin ha på sig bandage på grund av hans skada), medan Iker Casillas lade ut ett foto där han satt tillsammans med "El Pirata", Arbeloa och Albiol och drack "te med mjölk".

Bild Bild

Torsdag: Real Madrid hade sitt femte träningspass på torsdag morgon, i sin tredje jobbdag. Tjugotre av tjugofem spelare tränade. De två andra spelarna, Nuri Sahin och Jorge Casado, var skadade. För första gången anslöt sig målvakterna med utespelarna. Eftersom Casado var skadad fick den assisterande tränaren Aitor Karanka ta över och spelade som vänsterback. Jorge återvände till eftermiddagens träningspass och hade återhämtat sig från sin skada fullständigt.

Träningspass Träningspass
Någon verkar ha det riktigt kul i Los Angeles.
Träningspass Träningspass

Efter morgonens träningspass bestämde sig Xabi Alonso och Alvaro Arbeloa - med necessärer i handen - att gå till UCLA:s campusbutik, men de köpte inget eftersom de blev omringade av fans som följde efter dem.

Rafa Varane (Ramos kallar honom så, Rafa) är den längsta utespelaren i laget. Han är 1,91 meter lång (den nästa längsta spelaren är Raul Albiol som är en centimeter kortare än Varane, medan målvakten Mejias är 1,94 m) och den yngsta spelaren i Los Angeles - Jesé är två månader äldre.

Casillas och Ramos lade upp varsitt foto på Facebook (Casillas) och Twitter (Ramos). Medan Iker skrev att de ännu en gång drack te med mjölk, skrev Ramos på sin Twitter att han satt med "legenden" Iker och den "store piraten".

Bild Bild

Fredag: Vattenpolo! Alvaro Arbeloa (Twitter), Iker Casillas (Facebook) och Sergio Ramos (Twitter) lade ut en bild på sina konton idag. Arbeloa skrev att det vita laget vann över det blåa laget. Sedan skrev han vilka vinnarna var; Fly (Arbeloa), Pirata (Granero), Trufas (Alonso), SR4 (Ramos, självklart), Unai (Casillas), Tony (Adan) och Tommy (Tomas Mejias). I det andra laget spelade Marcelo, Varane, Joselu, Jesé, Nacho, Kaká och Casado. Det ser ut som att spanjorerna spelade mot spelarna som kommer från en annan nationalitet plus de nuvarande akademispelarna.

Klicka på bilden för att få en större bild.

Vattenpolo

Sedan var det ännu en gång dubbelt träningspass för "våra" spelare. Den enda skillnaden var att morgonens träningspass var öppen för pressen och fansen. Runt 500 fans satt och kollade när Jose Mourinho tränade sina spelare. På eftermiddagen däremot var träningen ej öppen för allmänheten. Det berodde på att de ville träna strategi för kvällens (i USA) / morgondagens (i Sverige) match mot LA Galaxy.



Texen är ej helt skriven av mig, en stor del av
texten är översatt från engelska till svenska.

Kommentarer

Anonym

2011-07-16 - 17:28:33
Tack för infon! Uppskattas riktigt mkt!!!

Christos

2011-07-16 - 17:39:04
Riktigt bra blogg! Keep up the good work!

Anonym

2011-07-16 - 18:03:15
Riktigt bra inlägg! Håller med ovanstående kommentarer! :D ÄLSKAR informationen om vattenpolo och det där med att özil checkar in ronaldos ass! hahahha :P

hala madrid

2011-07-16 - 18:04:49
Älskar denna blogg!

Itian

2011-07-16 - 18:32:46
Woow, väldigt uppskattande! Tack för detta :D jag hade koll på försäsongen men det visa sig att jag missa många bilder,video osv :P

Anonym

2011-07-16 - 18:43:51
Du ett steg över mig alla vet att du är blogg ägaren till azulgrana men du vill bara reklama din blogg och sen går du in i en madrid sida och tror att alla madrid fans ska gå in på din hemsida

borisjelic

2011-07-16 - 19:14:22
Hejj :D Har lagt upp en ny bild från min fotografering från idag och det skulle vara jättesnällt av dig att kommentera bilden :)

För er som undrar.

2011-07-16 - 19:16:01
en del av denna texten är kopierad från en annan blogg.

Anonym

2011-07-16 - 20:40:24
två kommentarer över mig det står ju att den är översatt från engelska till svenska redan. och även om texten är det? whatever liksom? Fett med najs inlägg ändå ;)

RIL

2011-07-16 - 20:54:45
Håller med dig över. Skitbra inlägg i alla fall :D och jag är säker på att det tog lång tid att översätta det här också.

nalyd

2011-07-16 - 22:10:00
väckar klockan inställd helt beredd för La Galaxy matchen har chips!



HALA MADRID

CR7

2011-07-16 - 23:39:37
Har laddat upp med ett antal filmer för att orka hålla mig vaken tills matchen börjar :)



Hala Madrid !

henrik

2011-07-17 - 02:27:19
haha, nalyd! xD "har chips!"

Anonym

2011-07-18 - 16:53:26
özil ber på ett islamofobiskt sätt!!!

ElmaLoveRealMadrid

2012-06-06 - 13:00:10
Asså riktigt bra blogg



Dee min favo blogg såklart :love::love::love::love::love::love::love::love::love:

Skriv en kommentar