Real Madrid har erbjudit Manchester City 28 miljoner euro + Benzema/Higuain för Tevez


Real Madrid har erbjudit Premier League klubben Manchester City en summa pengar plus en utav huvudstadsklubbens anfallare för Carlos Tevez.
Gonzalo Higuain, Karim Benzema & Carlos Tevez

Real Madrid
har erbjudit Manchester City Gonzalo Higuain eller Karim Benzema plus 28 miljoner euro för Carlos Tevez, har Goal.com avslöjat.

De spanska giganterna har öppnat samtal med den engelska klubben för att diskutera en möjlig bytesaffär som inkluderar 28 miljoner euro och en av huvudstadsklubbens stora namn.

Tränaren Jose Mourinho är en stor beundrare av Tevez och vill återförena den förra Old Trafford anfallaren med Manchester United lagkamraten Cristiano Ronaldo.

Goal
hävdar att Tevez, som tidigare i veckan avslöjade att han vill lämna City i sommar, signerar hellre argentinaren än Atletico Madrids målgörare Sergio Agüero.

Den förra Chelsea och Inter tränaren är inte helt säker på att Benzema är den perfekta spelaren för honom trots att fransmannen gjorde 26 mål förra säsongen. Samma sak gäller Gonzalo Higuain som gjorde 13 mål på 25 matcher säsongen 2010/2011.

Nu är det upp till Citys tränare, Roberto Mancini, att bestämma sig. City anser att Tevez är värd 56 miljoner euro, medan Real Madrids anfallare är värda runt 28 miljoner euro var [ 28 milj. (Benzema/Higuain)+ 28 milj. = 56 milj euro (Tevez värde)].

Real Madrid och City kommer inte bara förhandla om Tevez, utan nu tror man att Los Blancos kommer även att försöka signera Emmanuel Adebayor för ett lågt pris. Man tror att City har sagt till Real Madrid att om de ger upp jakten på Sergio Agüero, kommer de att sälja den togolesiska anfallaren till Santiago Bernabeu klubben för 6-8 miljoner euro.

Kommentarer

Agee

2011-07-09 - 19:35:32
Det räcker mourinho fucka inte upp Real Madrid sluta slösa massa jävla pengar för en jävla 27 åring!



vi är på gång att köpa Neymar eller Agúero skitt i alla andra! :( :(

ta inte upp det med illa, men är fan sur på så många spelare för massa jävla pengar!

jag är en riktigt real fan!



Älska Real madrid..Hala madrid <3

Anonym

2011-07-09 - 20:24:12
Tevez + Ronaldo = funkar inte.

När dom två spelade i samma lag blev det bara en massa problem. Tevez sa själv att han inte kunde bli en "stjärna" i United eftersom Ronaldo tog all uppmärksamhet..

REAL MADRID

2011-07-09 - 22:10:05
du över mig, grejen är att båda redan är stjärnor nu så spelar ingen roll... Dock vill jag verkligen ha kvar benzema, vi borde sälja higuain o köpa neymar, anfallet ska skifta mellan neymar och benzema, jag sitter o kollar på brasilien nu och ser direkt att neymar skulle passa in i real, han är väldigt mycket framåt kör på ytor som är svåra, vilket real gör, inte som barca spelar hem direkt det blir lite svårt

HalaMadrid

2011-07-09 - 22:32:31
•Higuain ska vara kvar

•Benzema ska säljas

•VARFÖR?

•Higuain är pålitlig. Han missar inte sina chanser.

•Benzema är en större talang. Han har bättre teknik, bättre rörelsemönster, han är bättre på allt. Men han kommer aldrig att få ut det. Det sitter i hans huvud. Han är ingen vinnare.

Itian

2011-07-09 - 22:59:02
Båda ska stanna, punkt slut.

Özilkurd

2011-07-09 - 23:14:08
det e ju helt galet fan nej tack säger vi Benzema/Higuain e bättre än tevez

...

2011-07-09 - 23:24:34
köp ingen mer nu för fan!!!!



-------casillas

coentrao pepe vanare marcelo

--sahin alonso özil

------kaka

ronaldo higuain (benzema)



CL vinst!!!!

REAL MADRID

2011-07-10 - 00:43:34
...



Tror du seriöst vi ska bänka sergio ramos! Fan tänker du Varane kommer inte starta!



Sen behöver vi verkligen en nya anfallare, kun, neymat, tevez...



Vi behöver en anfallare som är farlig för barcelona!

Vilma

2011-07-10 - 01:22:44
Hej! Vad tycker du om mina videosar när jag sjunger?

Släng gärna in en kommentar om vad du tycker så skulle jag bli glad ! Kram :)

Anonym

2011-07-10 - 01:27:49
Måste det vara mot just barcelona det kan vara mot andra lag tillexempel atetico madrid, sevilla, villa real..... jag tycker att vi behöver neymar bara contrao var helt onödigt köp..... vi har ju carvalho jag tycker att start elvan ska se ut så här nästa säsong



----------------Casilias----------------

----contrao-----ramos----pepe------marcelo--

----------------sahin-----------------------

--------Alonso...........khedira/altitop------



-----Dimaria/özil....benz/Neymar..........CR7--



Jag hoppas att inte Dem säljder Dimaria eller albiol eller nån bara GARAY och kaka...

RMA1902

2011-07-10 - 01:48:18
Måste det vara mot just barcelona det kan vara mot andra lag tillexempel atetico madrid, sevilla, villa real..... jag tycker att vi behöver neymar bara contrao var helt onödigt köp..... vi har ju carvalho jag tycker att start elvan ska se ut så här nästa säsong



----------------Casilias----------------

----contrao-----ramos----pepe------marcelo--

----------------sahin-----------------------

--------Alonso...........khedira/altitop------



-----Dimaria/özil....benz/Neymar..........CR7--



Jag hoppas att inte Dem säljder Dimaria eller albiol eller nån bara GARAY och kaka...



Anonym

2011-07-10 - 02:52:00
Jag blir ledsen när jag ser bilden på Benz och Igge. Jag gillar dom båda. Lår dom stanna. :I

Jonas

2011-07-10 - 11:22:47
Skicka ett FETT dra åt helvette manchester city ned nästa brevbärare

Anonym

2011-07-10 - 19:23:56
Carlos tevez är inte värd så mycket 30milj euro kan vara bra nu måate jag säga de räker slösa så mycke pengar

Anonym

2011-07-10 - 19:26:20
Carlos tevez är inte värd så mycket 30milj euro kan vara bra nu måate jag säga de räker slösa så mycke pengar

Ella

2011-07-21 - 09:35:07
Fast jag hörde precis för någon dag sedan att Tevez skulle tillbaka till Sydamerika, till typ en brasiliansk klubb eller något? Så han kan ju inte vara så aktuell för spel i Europa... Men det kanske bara var ett rykte?

Ella

2011-07-21 - 09:37:20
Fast jag hörde precis för någon dag sedan att Tevez skulle tillbaka till Sydamerika, till typ en brasiliansk klubb eller något? Så han kan ju inte vara så aktuell för spel i Europa... Men det kanske bara var ett rykte?

Skriv en kommentar