Sami Khedira: "Vi är skyldiga att vinna titlar i Real Madrid"


Sami Khedira säger att Real Madrid kommer att fortsätta kämpa för att vinna Champions League och La Liga den kommande säsongen.
Sami Khedira

Mittfältaren Sami Khedira har sagt att en klubb av Real Madrids kaliber måste kämpa för titlarna som är möjliga att vinna.

Santiago Bernabeu klubben lyckades vinna Copa del Rey titeln förra säsongen - en titel som Los Blancos inte har vunnit på 18 år. Och Khedira har försäkrat att Real Madrid kommer att vara redo i alla tävlingar den kommande säsongen.

"Vi är skyldiga att vinna titlar i Real Madrid. Vi är medvetna om det. Vi vann Copa del Rey förra säsongen och vi kommer att försöka att vinna den igen. Vi kommer att återigen kämpa hårt i La Liga och Champions League. Vi kommer att vara redo i alla tävlingar" sa Khedira till klubbens officiella hemsida.

Tysken sa även att han är nöjd med 3-1 vinsten mot Hertha Berlin och var glad över att ha återhämtat sig från sin skada.

"Jag är nöjd. Det känns positivt att komma tillbaka från en skada så snabbt. Jag vill spela så många matcher som möjligt och träna för att nå den optimala formen. Jag är väldigt glad att vara tillbaka i Tyskland. Matchen påminde mig om mina tidigare dagar som en spelare. Det är ett nöje att spela på en sådan stadium."

Kommentarer

Alan

2011-07-28 - 17:44:52
Utan Khedira på plan är Real så mycket sämre. Han gör viktigt jobb som inte synes på samma sätt som CR7:s mål till exempel. Hoppas verkligen att Mr M. tänker satsa på honom fullt ut.

Skriv en kommentar