Kaká: "Mourinho sa till mig att han vill ha mig här inför nästa säsong"


Den brasilianske mittfältaren Kaká har sagt att både Jose Mourinho och Real Madrid har sagt att det inte finns någon anledning att sälja honom.
Kaká

Real Madrid
s playmaker Kaká insisterar på att han inte kommer att lämna den spanska huvudstadsklubben eftersom tränaren Jose Mourinho har övertygat honom om att han kommer att njuta av en ljus framtid i Santiago Bernabeu.

Den 29-årige mittfältaren har kopplats med en avgång från Real Madrid efter att ha lidit av två långvariga skador sedan han flyttade från Milan till Spanien sommaren 2009.

"Jag har alltid sagt att jag vill stanna och jag vill spela för Real Madrid" sa brassen till den spanska sporttidningen Marca.

"Mina vänner, tränarpersonalen, klubben har alltid hjälpt mig. Jag visste att det skulle vara så mycket spekulationer, men jag pratade med klubben och med tränaren och han var lugn."

"Jag vill inte lämna, och tränaren sa till mig att han vill ha mig här inför nästa säsong, och klubben sa till mig att det inte finns någon anledning att sälja mig."

Den förra Milan stjärnan hoppas att det är tredje gången gillt nästa säsong. Han är ute efter att hjälpa Los Blancos att besegra rivalerna Barcelona, och sa: "Jag hoppas att jag njuter av att spela för Madrid. Mourinho bad mig att göra det - att jag njuter av det och spelar med självförtroende."

Kommentarer

RMA1902

2011-07-24 - 14:13:23
Sälj han vi har Özil och dimaria Real behöver inte han.. han är ändå gammal så sälj han!!!!!!!!!!!!!!!!!

O'Connon

2011-07-24 - 15:47:02
RMA1902 kan du bara slänga dig i väggen! :thumbdown: Äru dum i huvet eller? Det räcker med att Real sålde två utav de få spelarna som har hjärta för klubben förra året. Kaká börjar få tillbaka sin form så kan SKA stanna!



Och di maria? Di maria och han spelar inte på samma position. Det är bara Özil som har samma position som Kaká, så säljer vi Kaká, vem ska då ersätta honom?

RMA1902

2011-07-24 - 16:24:57
Du ett steg över mig : :rolleyes: även om kaka nu böjar komma till sin form så är det bra men hur gammal är han? jo 29 det är bara ungefär 3-4 år så blir han värd mindre än 25 mijoner pund så varför ska vi inte sälja han om vi har Özil och di maria

Btw Di maria kan spela i kakas position... om du kollar på reals matcher så spelar dem ibland så



alonso khedira/lass



dimaria özil ronaldo

benz

Anonym

2011-07-24 - 21:55:28
ne nu måste jag nog hålla med Oconnon. Kaka ska ingenstans.

SJ

2011-07-25 - 04:29:13
RMA1907 //



Är du helt åt helvete dum i huvudet eller? spelar det någon roll hur gammal han är tror knappast vi kommer vinna något med bara spelare under 25 som vissa verkar tro se på Arsenal som exempel. Sen att han är 29 år wtf? Var inte Zizou 29 när han kom till Real Madrid? Vissa personer som håller på Real verkar tro att detta är något jäkla Fifa Manager spel eller något liknande. Även om inte KAKA någonsin kommer kunna uppnå sin fulla potential så tror jag inte dom kommer sälja honom för ynka 250 mille. ALDRIG. Tror inte Barcelona säljer Xavi för att han är 32 heller dumhuvud

Real Madrid 10

2011-07-25 - 11:27:02
RMA1902 asså du sa att vi spelar



Alonso Khedia/Lass



Di Maria Özil Ronaldo



Benzema



Det dära var förra året. Det hära året spelar vi 4-3-3 elr som barca spelar asså de spelar 4-3-3 men det ser ut som 4-5-1

Skriv en kommentar