Boca Juniors tränare: "Presidenten sa till mig att det är ett alternativ att signera Fernando Gago"


Boca Juniors tränare har avslöjat att den argentinska klubben är intresserade av sin förra spelare, och nuvarande Real Madrid mittfältare, Fernando Gago.
Fernando Gago

Boca Junior
s tränare Julio Falcioni har bekräftat att den argentinska klubben är intresserade av att signera Real Madrids 25-årige mittfältare Fernando Gago.

Argentinaren har tidigare spelat för Boca Juniors - innan han flyttade till Real Madrid i januari år 2007. Men sedan sin ankomst har Gago inte lyckats få en plats i Santiago Bernabeu klubbens startelva, och han kan vara på väg ut från klubben i sommar.

"Jag tänker alltid på att signera nya spelare i slutet av en kampanj och det finns flera alternativ. Presidenten sa till mig att det är ett alternativ att signera Fernando Gago och jag gillar verkligen den idén" sa Falcioni till AS.

Gagos nuvarande kontrakt löper ut sommaren 2013, men Real Madrid är redo att få pengar för spelaren som inte spelade så många matcher förra säsongen.

Kommentarer

Mr.Fred

2011-06-08 - 11:30:04
Gago är grym. Han kommer bli en underbar spelare inom något år. Tycker han ska stanna. Alonso kan lära han mycket. Men om han är ute efter speltid så är det självklart att han ska få lämna.

Anonym

2011-06-08 - 19:14:34
Har aldrig sett honom göra något bra. Kan vara för han aldrig får spela. Tycker der är synd att jag aldrig fått se honom när han var som bäst.

Mr.Fred

2011-06-08 - 20:23:22
Han har talang grabben men fått så dåligt med speltid så han är inte i form längre. =(

Skriv en kommentar