Gervaise Martel: "Raphael Varane kommer att spela för Real Madrid under Jose Mourinho"


Den franska klubben Lens president, Gervaise Martel, har avslöjat att mittbacken Raphael Varane kommer att bära Real Madrids vita tröja nästa säsong.
Raphael Varane

Lens
president, Gervaise Martel, har meddelat att försvararen Raphael Varane kommer att flytta till den spanska huvudstadsklubben Real Madrid.

Martel har sagt att en avgift för den 18-årige mittbacken har bestämts mellan de två klubbarna.

"Även om Lens hade stannat i Ligue 1, skulle Raphael Varane lämna eftersom han är ett fenomen" förklarade Martel.

"Han kommer att spela för Real Madrid under ledarskapet av Jose Mourinho, som han har redan träffat. Raphael är en exceptionell grabb. Jag är stolt över att han kommer att ta på sig Reals färger."

"Han har jagats av Real under de två senaste månaderna, han välkomnades av Real och han besökte deras anläggningar. Han sa till mig 'Jag kan inte avvisa en sådan möjlighet'."

"Att låta honom lämna handlar inte om pengarna. Jag måste låta honom fullfölja sin karriär. Han kommer att gå till en klubb som har stora sportliga ambitioner. Jag är säker på att han kommer att förtjäna sin plats där."

Skriv en kommentar