Jerzy Dudek: "Enligt mig är Benzema bättre än Ronaldo, den brasilianska"


Dudek har i en intervju med en fransk tidning sagt att Karim Benzema är ännu bättre än den brasilianska legenden Ronaldo.
Karim Benzema & Jerzy Dudek

Den förra Real Madrid målvakten Jerzy Dudek har hyllat Karim Benzema, och jämförde fransmannen med den brasilianska legenden, Ronaldo.

Det är många som anser att Ronaldo är den bästa spelaren genom tiderna. Den förra Real Madrid spelaren har gjort flest mål i VM, samt vunnit World Player of the Year tre gånger. Men Dudek tror att Benzema är ännu bättre.

"När jag först såg honom i träningspasset, blev jag imponerad" sa Dudek i en intervju med den franska tidningen France Football.

"Jag sade till mina vänner att Madrid har signerat en extraordinär spelare. Enligt mig är han bättre än Ronaldo, den brasilianska. Karim har otroliga kvalitéer; han är snabb och svårfångad, och han har ett öga för mål."

Kommentarer

Hala Madrid

2011-06-09 - 00:12:14
Nej Nej.

Ronaldo De Lima var bäst i världen o kommer alltid att vara det.

Jonny B

2011-06-09 - 10:33:27
Fotboll utvecklas, jämnför med en Ronaldo när han var som bäst (för 10 år sedan) med Benzema (formtoppad i vintras) så är nog Benzema bättre, som sagt pga fotbollens utveckling. Men totalt för sin tid så är Ronaldo en top 5 någonsin, det är inte Benzema.

Özil

2011-06-09 - 17:56:44
Benzema är en fantastisk fotbolls spelare och han är dessutom väldigt ung, men att påstå som dudek gör i detta fallet att han är bättre än ronaldo får mig att funderar över hans kompetens, Benzema har fortfarande en hel del att leverera och uppnå för att ens jämföras med ronaldo.

Özil

2011-06-09 - 18:02:31
Benzema är en fantstisk fotbolls spelare och han är dessutom väldigt ung, men att påstå att han är bättre än ronaldo som dudek gör i detta fallet får mig att fundera över hans kompetens, Benzema har fortfarande en del att leverera och uppnå för att ens jämföras med ronaldo.

Skriv en kommentar