Kaká: "Under de närmaste åren är mitt mål att spela i Europa"


Kaká säger att han ser fram emot att spela i Real Madrid under de närmaste åren, för att försöka uppfylla sitt mål - att uppfylla förväntningarna alla har på honom.
Kaká Intervju

Real Madrid
s brasilianska stjärna Kaká har pratat om sin önskan att stanna i Santiago Bernabeu klubben, och avvisade rykten som kopplar honom med en flytt till en annan klubb.

"Sanningen är att jag vill fortsätta i Real Madrid och det är sannolikt att jag kommer att stanna här nästa år" sa Kaká till Globoesporte.

"Innan jag lämnade Spanien (för att åka på semester), pratade jag med klubben och det var klart att jag skulle stanna. Det är sanningen, resten är bara spekulationer - att jag kommer att flytta till Inter eller AC Milan, eller att jag kommer att återvända till Brasilien."

"Jag vet att jag inte har matchat klubbens, fansens eller pressens förväntningar, och jag skulle verkligen gilla om det hände i Real Madrid, så min önskan är att stanna."

Till skillnad från brassens landslagsmän, deklarerade Kaká att han inte kan se sig själv återvända till Brasilien inom en snar framtid, och sa: "Under de närmaste åren är mitt mål att spela i Europa. Att spela i Brasilien finns inte i mitt huvud."

Skriv en kommentar