Karim Benzema: "Jag såg aldrig mig själv lämna Real Madrid"


Real Madrids 23-årige målgörare, Karim Benzema, säger att han är nöjd med hur det gick för honom förra säsongen och ser fram emot nästa säsong.
Karim Benzema

Real Madrid
s franska anfallare Karim Benzema har hävdat att han aldrig övervägde en flytt från den spanska klubben, och sa att han är nöjd med sin prestation i säsongen 2010/2011.

"Jag såg aldrig mig själv lämna Real Madrid. Jag kommer aldrig att ge upp vid svåra tillfällen. Det är en utav mina starka sidor och min personliga filosofi. Jag är medveten om att man lider då och då när man spelar för en stor klubb som Real. Det är en del av spelet" sa Benzema till AS.

"Min andra säsong i Madrid startade som jag hoppades på att den skulle göra, men motgångarna förändrade mig till det bättre. Jag är ganska nöjd med min prestation förra säsongen. Jag tror att jag har levt upp till förväntningarna."

Sedan diskuterade Benzema den kommande säsongen och sa att han hoppas få ett genomslag i A-laget ännu en gång, efter att han utnyttjade Gonzalo Higuains skada förra säsongen.

"Det viktigaste är att försäkra att jag är i en toppkondition för att ge mitt bästa. Jag säger aldrig hur många mål jag vill göra. Jag vill göra mål. Jag vill bara göra en enorm inverkan och bli framgångsrik. Jag är säker på att jag kommer att göra många mål."

Kommentarer

Mr.Fred

2011-06-27 - 14:17:55
Bra =D

madriiista4life

2011-06-27 - 16:11:22
Det är jag också säker på benzemaaa! :D

Skriv en kommentar