Tränaren Jose Mourinho: "Jag har inte bett om Atletico Madrids Sergio Agüero"


Jose Mourinho säger att trots att han anser att Sergio Agüero är en fantastisk spelare, har han inte bett om honom.
Jose Mourinho & Sergio Agüero

Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho har sagt att huvudstadsklubben inte har lagt ett bud på Atletico Madrids anfallare Sergio Agüero.

Den argentinska spelaren har deklarerat att han vill lämna Vicente Calderon klubben i sommarens transfermarknad, och sedan dess har Real Madrid kopplats med 23-åringen.

"Jag har inte bett om Agüero. Jag är heller ingen hycklare; han är en fantastisk spelare och jag gillar honom mycket" sa Mourinho till El Larguero.

"Han är dock en Atletico Madrid spelare för tillfället. Real Madrid närmar sig inte spelare innan de är överens med deras klubb."

Mourinho pratade sedan om Gonzalo Higuains samt Karim Benzemas framtid, och sa att ingen utav spelarna kommer att lämna klubben i sommar.

"Varken Benzema eller Higuain är till salu. Vi har pratat om det här och alla kom överens om att de borde stanna i Real Madrid."

Kommentarer

Rahul

2011-06-03 - 15:20:14
Bra att både Benzema och Higuain kommer att stanna! :D

Jonny Bogevik

2011-06-03 - 18:06:49
Tycker att Higuain är en spelare av absolut högsta klass. Benzema har varit en flopp ända fram till julen 2010 då han fick en vansinnig nytändning och har varit mycket viktig för klubben under andra halvan av säsongen.

Adebayor kan dom skicka tillbaka, han har inte varit någon flopp men inte heller någon spelare som tillför laget det lilla extra.



Min röst ligger fortfarande på Llorente. Tevez och Aguero är vassa men kommer att konkurera om en plats som första-anfallare. Där har vi enligt mig redan Higuain.

Skriv en kommentar