Bayern Münchens Bastian Schweinsteiger: "Real Madrid har gjort ett bra intryck på mig"


Bastian Schweinsteiger, som tidigare har jagats av Real Madrid, säger att han beundrar den spanska huvudstadsklubben.
Bastian Schweinsteiger

Bayern München
s mittfältare Bastian Schweinsteiger har avslöjat att han beundrar Real Madrid, men samtidigt sa han att han är glad i sin nuvarande klubb.

Den tyska spelaren värderas som en av världens mest kompletta mittfältare och har tidigare sammankopplats med en flytt till den spanska huvudstadsklubben.

Trots att Schweinsteiger trivs i Bayern, gör det inte hans beundran för Madrid mindre speciellt, efter att hans internationella lagkamrater, Mesut Özil och Sami Khedira, anslöt sig till Santiago Bernabeu klubben i somras.

"Real Madrid har gjort ett bra intryck på mig" sa 26-åringen till Sport1. "Jag är glad för Mesut Özils och Sami Khediras skull, eftersom de spelar regelbundet där."

Schweinsteiger hyllade även huvudstadsklubbens tränare Jose Mourinho, och sa: "Jag har alltid sagt att Mourinho är en väldigt bra tränare."

När han därefter fick frågan om han skulle kunna tänka sig att flytta till de nio gånger Champions League mästarna i framtiden, sa han:" Om Real vill ha mig, kommer det att vara dyrt för dem. Men jag är fortfarande övertygad om att Bayern är det bästa laget för mig."

Skriv en kommentar