Cristiano Ronaldo: "Jag älskade stödet från publiken"


Cristiano Ronaldo säger att han ville spela mot Lyon för att hjälpa sitt lag att vinna, vilket Real Madrid gjorde.
Cristiano Ronaldo

Den portugisiska superstjärnan Cristiano Ronaldo bestämde sig för att spela mot Lyon igår, och hjälpte Real Madrid att vinna trots att han nyligen var skadad. 26-åringen sa att han "älskade stödet från publiken."

"Jag sträckte mig, men det viktigaste är att jag inte skadade mig. Jag ville spela eftersom, om Real Madrid föll, skulle jag också göra det."

"Tränaren frågade mg om jag mådde bra och jag sa till honom att jag gjorde det. Jag pratade med doktorer och sjukgymnaster som jag litade på, och de sa att jag inte skulle riskera att bli skadad. Ändå var det uppenbart att jag missade 14 dagar."

"Benzema är i en bra form och bevisar att han är en avgörande spelare. Alla motståndarna kommer att vara svåra i kvartsfinalen. Vi måste respektera alla eftersom de är i kvartsfinalen för en orsak."

"Derbyt kommer att vara svårt, men vi är självsäkra. Jag känner på mig att jag kommer att må bättre (inför derbyt). Jag är säker på att allt kommer att gå bra för Abidal. Han lider från något som är orelaterat med fotbollen och vi alla stöttar honom."

Skriv en kommentar