Emmanuel Adebayor: "Att spela för Real Madrid är en dröm som gick i uppfyllelse"


Den lånade Real Madrid spelaren Emmanuel Adebayor säger att han kommer att göra allt för att signera ett permanent kontrakt med Los Blancos.
Emmanuel Adebayor

Den togolesiska anfallaren Emmanuel Adebayor har medgett att han kommer att göra allt i sin makt för att stanna i Real Madrid, efter att ha flyttat till de spanska giganterna på lån från Manchester City.

27-åringen hade problem med att spela regelbundet i Eastlands och därför valde City att låta honom flytta till Bernabeu på lån, eftersom spanjorerna behövde en ersättare för den skadade Gonzalo Higuain.

Nu har den förra Arsenal målgöraren ingen vilja att återvända till England och han vill ha ett permanent kontrakt med den spanska huvudstadsklubben.

"Jag kommer att göra allt för att stanna i Real Madrid" sa Adebayor, enligt den engelska tidningen The Mirror. "Ingen kan vara lika glad som jag är just nu. Att spela här är en dröm som gick i uppfyllelse, och nu känner jag mig användbar igen."

"Ge mig ett kontrakt som säger att vi måste vinna Champions League finalen med 2-0 där både målen ska vara gjorde av Karim Benzema, och jag kommer att signera det direkt!".

Kommentarer

Real4Life

2011-03-20 - 11:36:45
expert kommentarerna diskuterade det där med att värva "Ade" de sa att mouriho kanske gjorde det för att sätta fart på Benzema. Tror ni det stämmer?

Pontus

2011-03-20 - 13:26:36
Det är bara spekulationer. Men jag tror att Mourinho och Real Madrid först och främst värvade Adebayor därför att de behövde en tredje anfallare i truppen, särskilt med Higuain långtidsskadad. Att nu Benzema har nått sin toppform i samma veva som den här värvningen tror jag beror på att Benzema känner en större press att prestera. För att kortfatta det hela så tror jag att värvningen har hjälpt Benzema att prestera men det var inte grundanledningen till varför man värvade Adebayor!

Anonym

2011-03-20 - 14:54:06
2 bra kommentarer! Men fan Ade... Saknar din gamla frisyr `:/

Skriv en kommentar