Emmanuel Adebayor: "Jag kommer att göra allt för att stanna i Real Madrid"


Emmanuel Adebayor hoppas att han kommer att signera ett permanent kontrakt med Real Madrid i slutet av säsongen.
Emmanuel Adebayor

Manchester City
s utlånade anfallare Emmanuel Adebayor har sagt att han skulle vilja stanna i Real Madrid permanent i slutet av säsongen.

"Det finns en bra vibb i omklädningsrummet. Alla är väldigt trevliga. Jag försöker att återgälda deras vänlighet med att träna så hårt som jag bara kan och ge mitt allt. Jag kommer att göra allt för att stanna här" sa Adebayor till AS.

Den togolesiska spelaren pratade även om sin ambition att vinna titlar med Los Blancos, och sa även att det inte kommer att vara lätt för spanjorerna att eliminera Lyon i nästa veckas Champions League match.

"Allt jag vill göra är att vinna titlar. La Liga är inte över ännu och allting kan hända i den 90 minuters långa Copa del Rey final."

"Lyon är alltid tuffa motståndare vare sig Lisandro spelar eller inte. Jag känner till dem väl. Jag hoppas att vi är redo att göra motstånd. Jag vill vinna Champions League och jag bryr mig inte om personliga framgångar."

Därefter passade han på att hylla sina lagkamrater Karim Benzema och Mesut Özil. "När jag anlände sa jag att jag är här för att hjälpa Benzema, inte för att skada honom. Han gör ett fantastiskt jobb och vi alla har förtroende för honom."

"Özil är ett geni. Han har en-av-ett-slag vision för spelet. Han har två ögon på huvudet, och två ögon i nacken."

Kommentarer

Anonym

2011-03-11 - 21:20:03
Alla som inte vill ha adde kan dra åt helvete.De sant att han är lite seg fast han har de realmadrid behöver i anfallet WE LOVE YOU ADDE <3

henke

2011-03-11 - 21:39:29
bättre frissa nu, inte sånt rasta fan :)

Anonym

2011-03-12 - 11:25:43
Du två komentarer över mig.



Tycker du att adde är seg?!?!?!?!?!!?



Han e fan en häst och löper och om han vet att han inte kommer hinna , han e fett snabb fan , snabbare än Benzema iaf

Skriv en kommentar