Hjälten Karim Benzema: "Jag hoppas verkligen att Barcelona förlorar mot Sevilla"


Real Madrids målgörare Karim Benzema skulle vara tacksam till Sevilla om de vinner mot Barcelona idag.
Karim Benzema

Real Madrid
s franska anfallare Karim Benzema var väldigt glad över att ha hjälpt sitt lag minska poängskillnaden mellan Los Blancos och Barcelona. 23-åringen tycker dock inte att man ska se varje match som en lätt runda, utan alla matcher i La Liga är lika viktiga.

"Det finns gott om mästerskap att spela för och vi är ute efter att vinna alla våra återstående matcher. Skillnaden just nu är endast fyra poäng och jag hoppas verkligen att Barcelona förlorar mot Sevilla" sa Benzema till Canal Plus efter matchen. "Jag har tur eftersom jag gör nästan två mål under varje match tack vare mina lagkamrater."

När han därefter pratade om den kommande Champions League matchen mot fransmannens förra lag, Lyon, sa han: "Vi är 90 minuter ifrån att nå kvartsfinalen och förhoppningsvis kommer vi att vinna."

Kommentarer

Karim, din arab!

2011-03-13 - 13:52:04
Om Benzema säger så, då blir det så.

ska inte siga mit namn

2011-03-13 - 16:49:40
tjaaaa jag är en arab

Anonym

2011-03-14 - 16:49:13
han hade faktiskt rätt (nästan i alla fal)

Anonym

2011-03-14 - 16:52:34
1-1 :D

Skriv en kommentar