Lassana Diarra förnekar rykten om en flytt från Real Madrid: "Jag är väldigt glad här"


Den 26-årige fransmannen Lassana Diarra säger att han vill stanna med klubben, och har ingen avsikt att lämna Los Blancos i sommar.
Lassana Diarra

Real Madrid
s mittfältare Lassana Diarra har förnekat rykten som säger att han kommer att lämna Santiago Bernabeu klubben i sommarens transfermarknad, och sa att han är väldigt glad i Madrid och är villig att vinna titlar med klubben.

"Jag är väldigt glad; mer än förr. Jag har inte problem med någon och jag vill hjälpa laget att vinna titlar" sa Diarra i dagens presskonferens.

"Vi kommer att spela många viktiga matcher. April kommer att vara ett bra test för oss. Vi vill förändra vår situation med Barcelona. Vi kan vinna alla titlar vi kämpar för och vi måste fortsätta (att kämpa). Det är alltid svårt att möta Barcelona, men vi kommer att ha en final mot dem som vi måste vinna."

Fransmannen pratade även om Higuains situation, och sa: "Higuain mår bra. Han är en väldigt bra spelare för laget och jag hoppas att han återvänder så fort som möjligt. Han är väldigt glad och det verkar inte som att han upplever några psykiska problem."

Skriv en kommentar