Lionel Messi: "Jag kommer aldrig att gå till Real Madrid eller något annat lag"


Barcelonas unga anfallare Lionel Messi säger att han inte kan föreställa sig själv bära Real Madrids vita tröja.
Lionel Messi (Angel di Maria och Xabi Alonso i bakgrunden)

Den argentinska Barcelona stjärnan Lionel Messi har deklarerat att han aldrig kommer att flytta från den katalanska klubben till den spanska huvudstadsklubben Real Madrid. Istället är han villig att stanna i Barcelona i resten av sin fotbollskarriär.

När 23-åringen fick frågan om han kan tänka sig att flytta från Camp Nou till Real Madrid, sa han att inte kan föreställa sig att lämna katalanerna på grund av att han älskar sitt lag för mycket.

"Jag kommer aldrig att gå dit (Real Madrid) eller till något annat lag" sa anfallaren till Sky Sport Italia. "Man kan aldrig säga aldrig, men mitt val är att stanna här. Min relation med Pep Guardiola har alltid varit utmärkt, och han har skapat en förenad grupp här."

"Jag vill alltid stanna här, avsluta min karriär med Barcelona och sedan kanske spela i Argentina. Jag skulle vilja att min europeiska karriär ska endast vara här."

Kommentarer

RM89

2011-03-19 - 11:38:21
Jag ger Barca 5 år, sen är dom slut.



Pep Guardiola kommer lämna inom 2 år tror jag.



Valdez, Pinto, Alves, Milito, Puyol, Maxwell, Abidal, Xavi, Macherano, Keita, Villa, alla dessa kommer sluta (Många nära 30 års åldern) och 8 av dessa spelare, spelar regelbundet i Barca, så man kan säga att det är hela deras elva nästan.



Okej jag vet att dom får upp många grymma spelare från akademin, men som sagt det tog flera år för Barca innan deras talanger blev till stjänor som dom är nu, så dom kommer börja om igen och Real kommer äga igen i minst 5-10 år innan Barca kommer igen då.



Plus så har Barca inte mkt pengar att spendera och tror inte dom kommer ha det heller efter 5 år, om dom inte säljer spelare som Messi, Iniesta osv..



Tror då också att Iniesta och Messi kommer att lämna Barca, för dom kommer att ha dåligt med pengar då dom kommer att förlora massor med matcher och Barca kommer inte kunna betala deras löner osv.



Så Barca kommer finnas kvar i max 5 år till, sen är dom slut i minst 10 år innan dom KANSKE kommer till toppen igen!



Då kommer alla medgångssupportrar komma till oss för att det är vår tid då!

Vi vill inte ha era "fans", för dom som håller på Real, gör det med hjärtat, inte genom titlar!



Halá Madrid <3

Cristianoronaldolovers.blogg.se

2011-03-19 - 12:27:37
...Och vi vill inte ha dej Messi.

Anonym

2011-03-19 - 13:50:55
nice första kommentar om det skulle vara så (Y) 5 långa år tror jag, men barca kommer nog aldrig bli nåt dåligt lag, fast kanske inte så bra som dom är nu hela tiden, men i toppen kommer dom säkert vara länge,

Skriv en kommentar