Mesut Özil: "Mitt mål är att bli en av världens bästa fotbollspelare"


Mesut Özil säger att han kommer att göra allt för att vinna titlar med Real Madrid, samt för att bli utsedd till en av världens bästa spelare.
Mesut Özil

Innan Tysklands kommande EM match mot Kazakstan och vänskapsmatchen mot Australien, pratade den unga playmaker Mesut Özil med median i en presskonferens.

När Real Madrid mittfältaren blev tillfrågad av reportrarna om hur hans liv i Real Madrid ser ut, sa han: "Jag är glad att vara här. Jag är stolt över att vara i Madrid med världsklasspelare som Cristiano Ronaldo och Karim Benzema. Men jag har också fått jobba hårt. Det är roligt för mig att spela med detta lag och jag tror att det syns på planen. Men det viktigaste är att tränaren har uttryckt sitt förtroende för mig."

När Özil flyttade till Madrid, hade han svårt att kommunicera med laget på grund av att han inte kunde varken spanska eller engelska. Han kan dock bättre spanska nu, och har lätt att förstå vad sina spanska lagkamrater säger.

"Alla stöttar mig. Jag förstår spanska väldigt bra, men att prata det är mycket svårare. Men jag kan redan prata med mina lagkamrater. Vi kommunicerar på spanska, engelska eller teckenspråk."

"Min familj är ofta här. Jag är nästan aldrig ensam. Jag spenderar mycket tid med spelarna. Tillsammans går vi och äter eller tar något att dricka. Jag är mest med Sami Khedira, Sergio Ramos och Cristiano Ronaldo."

När han därefter fick frågan om hur han tror att det kommer att gå i La Liga, Copa del Rey och Champions League, sa han: "Jag är här för att bli framgångsrik och vinna titlar. Mot Barcelona kommer det att vara svårt eftersom det är ett väldigt bra lag. Men jag är säker på att vi kan besegra Barcelona."

"Barcelona och Real dominerar. Vi vinner nästan alla våra matcher, men det finns matcher med mycket kvalité. Lag som Villarreal, Sevilla och Atletico Madrid kan spela på en väldigt hög nivå."

"Mitt mål är att bli en av världens bästa fotbollspelare. För att bli detta gör jag allting och jag jobbar hårt. Jag tror att jag går på rätt spår."

Kommentarer

Kung Özil!

2011-03-23 - 16:03:35
Du är på riktigt jävla bra spår på att bli bäst. Det känns som du kommer vara en av dom 3 som blir nominerade till Balon d'Or i år! :D

HalaMadrid

2011-03-23 - 16:13:29
Mission accomplished!

Mr.Fred

2011-03-23 - 17:53:51
I mina ögon är du kung Özil.

Anonym

2011-03-23 - 19:02:50
Du är e redan en av de bästa i världen,Özil

Anonym

2011-03-23 - 19:31:04
Helt ärligt så tror jag faktisk att özil kommer att bli en av världens eller världens bästa spelare någogngång( 2012-2015) eller något för han är redan kung. Han är så ung också så han blir nog säker världens bästa spelare bara om han fortsätter med sina fina pass,fina mål,assist, och m.m allt han gör är ju fan fint!! <3

önskade att du kunde förstå jAG ÄLSKAR DIG ÖZIL , lika mycket som ronaldo!

Skriv en kommentar