Sergio Canales: "Tidningarna har skrivit många saker om mig, men jag är glad i Madrid"


Mittfältaren Sergio Canales säger att han inte vill lämna Real Madrid under sommarens transferfönster, trots att han har fått intressanta erbjudanden från ett antal klubbar.
Sergio Canales

Real Madrid
s spanska underbarn Sergio Canales har lugnat ner rykten som säger att han kan vara på ut från Santiago Bernabeu stadion i sommar. Istället insisterade han på att han är lycklig i Real Madrid och har ingen avsikt att lämna Los Blancos för någon Premier League klubb om några månader.

Chelsea är en utav klubbarna som har hållit koll på den lovande talangen. Engelska klubbar kommer att lägga bud på Canales under sommarens transfermarknad, men trots detta säger 20-åringen att han vill stanna i den spanska huvudstadsklubben.

"De har skrivit många saker om mig under de senaste månaderna" sa Canales. "Några sa att jag skulle ha börjat spela för Real Madrid förra vintern, men jag är glad här i Madrid."

"Dessa lag (som t.ex. Real Madrid) är väldigt viktiga, och det är inte lätt att få spelminuter på planen där jag kan visa mina värden. Men nyckeln är att jobba lika hårt som jag gör nu."

Skriv en kommentar