Tottenhams Rafael Van der Vaart: "Jag hoppades på Real Madrid i kvartsfinalen"


Real Madrids förra målgörare, Rafael Van der Vaart, är över att hans nya lag Tottenham kommer att möta Los Blancos i kvartsfinalen.
Rafael Van der Vaart

Den förra Real Madrid mittfältaren, och nu Tottenham stjärnan, Rafael Van der Vaart, är glad över att återvända till Santiago Bernabeu efter att ha lämnat de spanska giganterna för nästan åtta månader sedan, i Champions Leagues kvartsfinal.

Den holländska spelaren, som spenderade två år i Real Madrid, ser fram emot att möta den spanska huvudstadsklubben i april. När 27-åringen pratade med Spurs officiella hemsida, sa han: "Jag blev glad när lottningen ägde rum. Jag hoppades att detta skulle hända eftersom det kommer att vara fantastiskt att gå tillbaka till Madrid."

"Jag har många vänner där och det kommer att vara härligt att se dem alla igen. Det är en stor match, och den första rundan på bortaplan, vilket är bra för oss. Så jag är glad."

"Enligt mig, är det (Real Madrid) världens största klubb. Självklart är Barcelona det bästa laget i världen för tillfället, men man kan känna historian och hur stor klubben är när man anländer till stadion."

"Bernabeu är fantastisk. Det är en härlig arena, stadion tar emot 90 000 (personer) och det är en fantastisk känsla att spela där. Jag spelade där i två år och hade underbara tider, så det är en dröm att åka tillbaka dit."

"Vi behöver inte pressa oss, vi kan spela vårt spel och vi har chansen, jag är säker på detta."

Skriv en kommentar