Ajaxs danska mittfältare Christian Eriksen: "Real Madrids Mesut Özil är min förebild"


Ajaxs underbarn Christian Eriksen säger att han vill bli lika bra som Real Madrids playmaker Mesut Özil i framtiden.
Mesut Özil & Christian Eriksen

Ajax
playmaker Christian Eriksen har visat sin beundran för Real Madrids tyska mittfältare Mesut Özil, och sa att hans mål är att spela på samma nivå som den 22-årige spelaren.

Den 19-årige Eriksen har spelat 43 matcher för Ajax än så länge och han har redan fått uppmärksamheten från klubbar som Arsenal, Chelsea och Liverpool.

Eriksen har den förra Werder Bremen spelaren som förebild, och sa till Voetbal International: "Real Madrids Mesut Özil är min förebild. Hans rörelser med bollen och hans iver att få bollen; jag är ännu inte på samma nivå som honom."

"Mitt mål är att spela på samma nivå som Özil. Men jag har insett att det kommer att ta ett tag innan jag kommer att nå det. Jag är ganska nöjd med min prestation denna säsong."

Skriv en kommentar