Coentrao: "Real Madrid är världens bästa klubb, de enda som jag kommer lämna Benfica för"


Den jagade ytterbacken, Fabio Coentrao, säger att han kommer endast att lämna Benfica för den spanska huvudstadsklubben Real Madrid.
Fabio Coentrao

Benfica
s 23-årige ytterback, Fabio Coentrao, har pratat om sin önskan att flytta till Real Madrid, och sa att han kommer endast att lämna sin nuvarande klubb för de spanska giganterna.

Att spela under Jose Mourinho och bredvid Cristiano Ronaldo har intresserat den portugisiska spelaren, vilket betyder att han inte är villig att flytta till de andra klubbarna som han har kopplats med.

"Det jag vill är att spela för Real Madrid. De är världens bästa klubb, de enda som jag kommer att lämna Benfica för" sa Coentrao till den spanska sporttidningen AS.

"Självklart är jag glad över att kopplas med Real Madrid, men ingenting är klart än. Vi måste vara lugna. Madrid är de bästa i världen, de har världens bästa spelare och jag har många vänner där. Men, som jag tidigare sa, det finns inget ännu. Men jag hoppas att en överenskommelse blir av."

På frågan om sina landslagsmän som spelar för Santiago Bernabeu klubben, sa han: "Självklart pratar jag med Cristiano Ronaldo, Pepe och Carvalho, men jag är fortfarande en Benfica spelare trots att jag är intresserad av att spela för Real Madrid."

"Jag spelar för en stor klubb, men jag kommer endast att ändra på detta för Madrid eftersom de är världens bästa klubb och de har världens bästa tränare."

Kommentarer

hala real

2011-05-28 - 12:35:48
eller hur

Madridista

2011-05-28 - 13:52:42
Coentrao skulle faktiskt bli ett perfekt köp. Hoppas verkligen att han kommer till Real Madrid. Många kanske inte håller med mig, jag tycker inte han är bättre än Marcelo, absolut inte. Men han är en perfekt ersättare för Marcelo i viktiga matcher, t.ex. i en Champions League-match där Marcelo inte kan delta. Visst, Arbeloa kan gå in, men Arbeloa är bättre som högerback än som vänsterback, så han kan bli ett bra alternativ för Ramos istället.



Jag hoppas verkligen att Real Madrid inte köper en anfallare, eller skulle bli ett bra köp ifall vi tog hit Sergio Agüero, men tror inte att det kommer hända denna sommar i alla fall. Hoppas det är rykten om att Adebayor köps permanent, Tevez på väg hit eller att Benzema lämnar!



Ut från truppen: Gago, Granero, Pedro Leon, Albiol, Canales(låna ut)



In i truppen: Royston Drenthe, Nuri Sahin, Hamit Altintop, David Mateos, Fabio Coentrao, Sergio Agüero, Alvaro Morata, Juan Carlos, Nacho.



Truppen 2011/2012:



Målvakter: Casillas, Adan, Jesus

Ytterbackar: Marcelo, Drenthe, Coentrao, Arbeloa, Ramos, Nacho

Mittbackar: Carvalho, Pepe, Mateos, Garay

Centrala mittfältare: Altintop, Alonso, Sahin, Özil, Diarra, Khedira, Kaká, Juan Carlos

Yttermittfältare: Altintop, CR7, Di Maria, Kaká, Özil, Sahin, Agüero.

Anfallare: CR7, Higuain, Benzema, Morata, Sergio Agüero.



Startelva:

Casillas

Ramos-Pepe-Carvalho-Marcelo

Diarra-Alonso

Di Maria/Agüero-Kaká/Özil-CR7

Agüero/Benzema/Higuain.

Anonym

2011-05-28 - 14:35:40
håller med ovanstående till 100 procent !

Madridista

2011-05-28 - 14:36:41
Anonym: Bra där!



Glömde José Callejon i truppen!!

Random mister (Hala San Iker!)

2011-05-28 - 20:56:16
Kopierar det jag skrev på inlägget om Tevez som låg uppe igår. Blir kanske lite off topic ibland eftersom det tas ur sitt sammanhang men det ger lite påfyllnad på det Madridista väldigt bra skrev.



"Tycker inte alls att vi är i behov av någon ny mittback, vi lär fortfarande ha Pepe, Carvalho, Garay och Mateos inför nästa säsong och skulle det behövas kan vi ju alltid flytta in Ramos. Man ska alltid försöka hålla en ihopspelad backlinje intakt.



Däremot är en ny ytterback ett måste, helst en allround likt Arbeloa som kan ge avlastning åt både Ramos och framförallt Marcelo. Drömmen vore ju Lahm, men han känns väldigt otillgänglig. Andra alternativ lär ju vara Capdevilla, Azpillacueta, Coentrao, Clichy, Sagna eller kanske Jose Angel. Jag hoppas dock verkligen inte att det blir Coentrao då denne skulle kunna hämma Marcelos fantastiska utveckling. Likväl är jag rädd för att det mycket väl kan bli så. Personligen hoppas jag på Cesar Azpillacueta. Han har gjort en bra säsong i Marseille och är ung, spansk och väldigt talangfull. Skulle komplettera Ramos och Arbeloa bra på högerplatsen så att Arbeloa kan ta hand om vänstern om så skulle behövas. Annars tror jag att man borde fortsätta att ge Nacho chanser, alltid trevligt med en duktig cantera i laget!



På mittfältet är det redan smockfullt men jag önskar ändå att en värvning gjordes som på riktigt skulle kunna erätta Kaka (nej, jag tycker inte Hamit är en riktig värvning) som verkar vara på väg bort. Eden Hazard vore min drömvärvning alla kategorier. Han skulle dessutom kunna vikariera på kanten om så skulle behövas.



När det gäller snacket om anfallare hoppas jag att det är bullshit och att Mourinho håller fast vid Pipita och Benzema, samt att Morata flyttas. Jag ser hellre honom än Adebayor i ett framtida Real Madrid.

Inga stora stjärnvärvnigar där alltså, förhoppningsvis.



Av dom som ryktas lämna tror jag det blir Dudek (såklart), Garay, Drenthe, Gago, Adebayor, Kaka, Pedro Leon och tyvärr även Lass, även om jag hoppas innerligt att så inte blir fallet. Dessutom lär Canales lånas ut eller säljas med köpoption.



Så, in; (Sahin 6,5m, Callejon 5,5m, Altintop 0m), Azpillacueta 8m(?), Mateos 0m, Hazard ,15-20m(?), och Llorente, 30-50m, samt att Nacho, Morata och Jesus flyttas upp från Castilla. Skulle uppskattningsvis kosta cirka 40 miljoner Euro alltså.



Ut; (Dudek, Drenthe, typ max 5m för båda), Garay, 10m, Lass, 15m, Gago, 10m, Canales, 8m, Kaka, 20-30m, Adebayor och Pedro Leon, 9m. Alltså uppskattningsvis runt en 80 mijoner Euro, plus 40 miljoner alltså.



Casillas, Adan, Jesus

Ramos, Marcelo, Arbeloa, Azpillacueta, Nacho

Pepe, Cavalho, Albiol, Mateos

Alonso, Sahin, Khedira, Granero (visar tydligt att Mourinho vill ha ett passningsskickligare mittfält)

Ronaldo, Özil, Hazard, Di Maria, Callejon, Altintop

Higuain, Benzema, Morata



Casillas

Ramos Pepe Carvalho Marcelo

Alonso Sahin

Özil Hazard Ronaldo

Higuain,



Adan

Azpillacueta Albiol Mateos Arbeloa

Granero Khedira

Callejon Altintop Di Maria

Benzema



Jesus, Nacho, Morata"

Skriv en kommentar