Cristiano Ronaldo: "Jag lyckades göra 38 mål tack vare mina lagkamrater"


Cristiano Ronaldo säger att han är hedrad över att ha gjort lika många mål som Hugo Sanchez och Zarra, och han tackar sina lagkamrater för att ha vunnit skytteligan.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s anfallare Cristiano Ronaldo har pratat om hur viktigt det är att ha sina lagkamrater på planen, som hjälpte honom att vinna Pichichi trofén denna säsong.

Den portugisiska målgöraren gjorde två mål mot Villarreal förra veckan, då Real Madrid vann med 3-1 mot den spanska klubben, och samtidigt ökade han sina mål från 36 till 38.

Hans 38 mål betyder att han är den första spelaren som når Hugo Sanchez rekord. Den legendariska mexikanska spelaren gjorde 38 mål på lika många matcher som Ronaldo säsongen 1989/1990.

26-åringen är överlycklig med sin individuella prestation med de nio gånger Champions League mästarna, men han är fortfarande ödmjuk och sträcker sin tacksamhet till sina lagkamrater för att ha hjälpt honom att göra mål.

"Jag är hedrad över att ha nått två legender som Hugo Sanchez och Zarra" sa Ronaldo till Real Madrids officiella hemsida. "Jag är glad över att vara en utav dem."

"Individuella utmärkelser är viktiga, men inte lika mycket som kollektiva insatser. Jag är nöjd eftersom det är inte lätt att göra 38 mål på en säsong, men jag lyckades att göra det tack vare mina lagkamrater."

"Jag skulle inte ha vunnit Pichichi (skyttekung) eller Guldskon utan dem. Jag är väldigt tacksam dem. Det enda jag kan lova är att jag kommer alltid att göra mitt bästa när jag bär denna tröja."

Sedan fortsatte han: "Özil, Kaká, Xabi Alonso, Di Maria, Benzema, Higuain... Det är svårt att välja endast en lagkamrat. Detta pris tillhör alla och jag önskar jag kan dela det med dem."

Kommentarer

Ronaldo<333333

2011-05-21 - 18:31:42
Fan va gött det e att höra att han hyllar sina lagkamrater. Inte vem som helst som skulle säga så VIVA RONALDO! Hala Madrid!

Anonym

2011-05-21 - 19:12:57
Att vara bäst handlar om ödmjukhet

Skriv en kommentar