Cristiano Ronaldo: "Jag skulle vilja göra ännu fler mål, men jag är inte besatt av att göra det"


Cristiano Ronaldo säger att han hoppas göra ännu fler mål för den spanska storklubben, men han säger även att han inte är besatt av att göra mål.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s portugisiska anfallare Cristiano Ronaldo är glad över att ha toppat listan i skytteligan samt gjort rekord för den spanska storklubben. Målgöraren har gjort 38 mål i La Liga denna säsong, men efter vinsten mot Villarreal igår, sa Ronaldo att han inte är beroende av att göra mål.

I den 22:e minuten gjorde Ronaldo ett mål i en frispark, och i slutsekunden gjorde portugisen ännu ett mål i en frispark. Tack vare dessa frisparkar har anfallaren blivit inskriven i historieböckerna.

"Jag är väldigt glad över att vara jämställd med Zarras och Hugo Sanchez rekord" sa 26-åringen, rapporterar Real Madrids officiella hemsida. "Sanningen är att jag inte förväntade mig att göra så många mål i år och jag känner mig stolt över att ha nått till samma nivå som två legender som Zarra och Hugo Sanchez."

"Vad som egentligen spelar någon roll är att vi förtjänade en bra vinst i en komplicerad stadium. Alla, tränarna och även spelarna, vill ha ett bra slut på säsongen, och än så länge har vi genomfört det."

"Jag skulle vilja göra ännu fler mål mot Almeria, men jag är inte besatt av att göra det. Jag har försökt göra mål från fasta situationer många gånger i år, men vi har haft otur ända tills nu."

"Jag är glad på en både personlig och kollektiv nivå eftersom hela laget gör ett bra arbete" fortsatte Ronaldo. "Vi spelar på en hög nivå och gör många mål. Det kanske inte finns något att spela för längre, men Real Madrid jobbar alltid hårt för att vinna."

Kommentarer

Anonym

2011-05-16 - 17:13:10
Hala Ronaldo1!! :D

Cristiano ronaldo

2011-05-16 - 18:57:26
Cristiano Ronaldo äger !!!!! Hela Real Madrid äger !!



HALA MADRID

Cristiano ronaldo

2011-05-16 - 18:59:48
Cristiano Ronaldo äger !!!!! Hela Real Madrid äger !!



HALA MADRID

Real Madrid

2011-05-16 - 19:00:36
Cristiano Ronaldo äger !!!!! Hela Real Madrid äger !!



HALA MADRID

Skriv en kommentar