David Mateos: "Jag vet att jag kommer att gå tillbaka till Real Madrid i sommar"


Real Madrids David Mateos säger att han kommer att göra allt för att få en plats i startelvan när han återvänder från sin låneperiod i AEK Athens.
David Mateos

Real Madrid
försvararen David Mateos har sagt till Goal.com att han kommer att kämpa för en startplats i den spanska huvudstadsklubben när han är tillbaka från sin låneperiod med den grekiska klubben AEK Athens.

Den 24-årige mittbacken förväntas återvända till Santiago Bernabeu i slutet av säsongen, och han tror att han har en god chans att få en plats i startelvan när nästa säsong börjar.

"För att vara ärlig, vet jag ingenting än. Jag vet vad jag läste i sporttidningarna. När jag är klar med mitt uppdrag med AEK tror jag att de kommer att ringa och säga hur deras planer ser ut" sa Mateos till Goal.com.

"Men än så länge vet jag ingenting och sanningen är att tills jag är klar med mitt jobb här, föredrar jag att inte tänka på Real Madrid."

"Jag vet att jag kommer att gå tillbaka till Real Madrid i sommar eftersom klubben inte inkluderade en köpoption. Jag kommer att vara med i försäsongen, jobba hårt för att få en plats i laget och om jag måste lämna, kommer jag att söka efter det bästa alternativet, vilket jag även gjorde i jul."

Kommentarer

Anonym

2011-05-17 - 18:34:54
hoppas det vi behöver en bra mittback. carvalho kommer va för gammal nästa år. pepe börjar bli gammal men håller i hög nivå minst 4 år till. albiol hmmmm vet inte han är känd för misstag. garay inte sett så mkt dem 2 senaste åren men bra reserv. nästa år ska real köpa t.silva eller chiellini men bara för högst 40mil euro

Skriv en kommentar