Jerzy Dudeks sista match för Real Madrid

Igår spelade Dudek sin sista match för Real Madrid, för att sedan lägga skorna på hyllan.
Jerzy Dudek Jerzy Dudek

Igår spelade den polska målvakten Jerzy Dudek sin sista match för Real Madrid. Den 38-årige andrahandsmålvakten, som avslutade sin fotbollskarriär i den spanska huvudstadsklubben, startade gårdagens vinst mot Almeria.

Han fick dock lämna planen i den 77:e minuten, då spelarna stod i en "korridor" för att ta farväl till sin lagkamrat. Det var inte endast spelarna som tackade spelaren, utan han fick även en stående ovation från publiken samt från de som satt i bänken, för att tacka honom för sin tid i Spanien.

Han kramade var och en utav dem, inklusive Mourinho, men det var brassen Kaká som gav honom den längsta kramen.

Jerzy Dudek Jerzy Dudek

"Jag är mållös. Det har varit en spektakulär dag.. med lagkamrater som dessa. Jag kommer aldrig att glömma denna dag. Korridoren var oförväntad. Jag har aldrig sett något liknande förut och det var en överraskning. Jag pratade med Mourinho om att gå ut i slutet av matchen så att jag kunde tacka fansen, men jag förväntade mig inte att få en korridor. Jag vill tacka alla, detta lag och denna klubb är så härliga, och väldigt tillgivna, vilket du kan känna både på och utanför planen" sa Dudek efter matchen.

När han senare blev tillfrågad om vad han kommer att lämna bakom sig, sa han: "Jag vet inte, jag är den jag är. Jag försöker alltid att stötta alla. Jag har inte fått mycket speltid, men jag är alltid där för laget eftersom man måste veta vilken roll man har."

Det ni inte visste om Jerzy Dudek:

1. Under matchen mellan Almeria och Real Madrid den 15 april år 2010, firade Rafael Van der Vart ett mål genom att springa till bänken för att fira med Dudek. Han avslöjade senare att hans mål var dedikerat till Jerzy, eftersom han förtjänade det, eftersom han är en underbar lagkamrat som alltid stöttar alla, samt eftersom han sa till Van der Vaart att han kommer att göra mål den dagen!

2. Under de nästan två månaderna som Kaká var skadad (förra säsongen) sa Dudek till honom varje dag: "Du är en av världens bästa spelare och du kommer att visa det till alla". När brassen sedan återvände, sa Dudek till Kaká innan matchen mot Zaragoza att han kommer att göra ett väldigt viktigt mål denna säsong och förutspådde att det skulle vara på stadion La Romareda (Zaragozas hemmaplan). Han sa till honom via en sång som han sjöng: "I Gotta feeling - I gotta feeling that tonight's gonna be a good night" (av Black Eyed Peas).

Och det var därför Kaká firade målet som räddade Real Madrid genom att springa till Jerzy Dudek som satt i bänken, exakt som Rafael Van der Vaart gjorde, eftersom Jerzy sa till honom att han skulle göra mål denna match.

Kommentarer

Anonym

2011-05-22 - 18:33:18
DUDEK ! <3

Anonym

2011-05-22 - 21:21:41
ft synd att han slutade

Anonym

2011-05-22 - 22:14:42
Hej. Kan du snällaaa göra ett inlägg där du berättar om cchampions league.de vitigaste reglerna och hur det går till? Och en till fråga, asso nu är säsongen avslutad- kommer dem inte ha mer matcher? Och när börjar nästa säsong?

Anonym

2011-05-22 - 22:43:05
Hoppas verkligen att han blir scout,hjälptränare.målvaktstränare eller nåt sånt i real madrid

shanibanani

2011-05-23 - 13:58:18
kärlek och respekt till DUDEK <3

nani

2011-07-26 - 23:23:27
vad skall man göra med Dudek han e ju bajs

Anonym

2011-07-26 - 23:24:15
vad skall man göra med Dudek han e ju bajs

Skriv en kommentar