Joselu och Jesus: "Detta är en dröm som har gått i uppfyllelse"


Akademispelarna som debuterade för A-laget igår, är glada över att ha gjort bra ifrån sig i de få minuterna de spelade.
Joselu & Jesus

Real Madrid
s anfallare Joselu och målvakten Jesus har båda pratat om sina minnesvärda debuter, efter att båda akademispelarna hade en bra match i gårdagens 8-1 vinst mot Almeria på Santiago Bernabeu stadion.

Madrid-födda Jesus ersatte Jerzy Dudek i den 77:e minuten då den polska målvakten vinkade adjö till klubben. Joselu däremot ersatte Karim Benzema i den 85:e minuten och imponerade direkt då han gjorde matchens sista mål.

"Detta är en dröm som har gått i uppfyllelse, jag är så glad" sa den 21-årige Joselu i en presskonferens. "Jag debuterade på det bästa möjliga sättet. Cristiano serverade en perfekt pass och jag kramade honom efteråt för att tacka honom. Mourinho har haft mycket förtroende för oss, akademin, detta år."

Även Jesus pratade i en presskonferens, och han sa: "Jag var väldigt känslosam när jag gick in på planen, men jag lugnade mig. Vi alla önskar honom (Dudek) det bästa. Detta var en dröm som gick i uppfyllelse och en belöning för säsongen som vi (Joselu och han) har haft."

Kommentarer

мαdяιdιѕтα

2011-05-22 - 12:43:35
Bra att Mou har förtroende för spelarna! Vilket inte alla andra managers har haft.



Nacho, Morata, Joselu & Jesus har fått debutera det här året, härligt!

Mr.Fred

2011-05-22 - 13:01:07
Håller med ovanstående. Hoppas han fortsätter såhär så behöver inte Real köpa spelare några år framöver. För dom som har debuterat har gjort ett grymt jobb. Och hoppas dom får mer speltid =D

madrid <3

2011-05-22 - 15:06:47
JOSELU VILKEN LIRARE ! HAN BORDE FÅ VARA I BÄNKEN I VARENDA MATCH OCH HOPPA IN VARENDA MATCH ;D

Mr.Fred

2011-05-22 - 17:05:51
Eller hur. Släpp Adde dirr......

Skriv en kommentar