Karim Benzema: "Vi kommer att attackera för att göra mål"


Real Madrids anfallare Karim Benzema säger att Los Blancos kommer att göra allt för att vinna ikväll, och med detta menar han att laget kommer att attackera för att göra mål.
Karim Benzema

Den franska Real Madrid målgöraren Karim Benzema pratade med median på Barcelona hemmaplan Camp Nou en dag innan Champions League matchen mot katalanerna.

"Vi kommer att attackera för att göra mål. Vi behöver mål, så vi kommer att söka efter dem. Mourinho är en bra tränare och jag tycker att han har bevisat det genom att vinna Copa del Rey och nått Champions Leagues semifinal" sa Benzema till Real Madrids officiella hemsida.

"Jag hoppas att vi kommer att vinna imorgon (idag) och nå finalen. Mycket saker kan hända på 90 minuter inom fotbollen och jag hoppas att vi vinner matchen. Man kan inte kasta en sten på något inom fotbollen och vi kan avsluta matchen med en vinst (till Real Madrids fördel). Vi kommmer att behöva försvara bra för att göra mål. Det är viktigt att hålla en ren match."

"Jag kommer inte att prata om domarna. Jag är här för att spela fotboll, det är mitt jobb och så är det. Jag anpassar mig till allt tränaren ber mig om och jag försöker föra vad han vill utav mig på planen. Likaså gör Cristiano. Han är en stor spelare och vi behöver honom för att göra mål. Han är väldigt viktig för oss."

Skriv en kommentar