Nuri Sahin: "Jag vill vinna titlar med Real Madrid och bli ihågkommen i Spanien"


Den turkfödda tyska Real Madrid spelaren, Nuri Sahin, har sagt att han känner sig hedrad över att få spela under Jose Mourinho.
Nuri Sahin

Real Madrid
s nyförvärv Nuri Sahin har avslöjat hur glad han är över att få spela för den portugisiska tränaren Jose Mourinho nästa säsong.

Den turkiska mittfältaren, som nyligen accepterade en flytt från Borussia Dortmund till Real Madrid, tror att han har en möjlighet att bli en startspelare för den spanska huvudstadsklubben, trots att spanjorerna redan har andra alternativ.

"Att han (Mourinho) har köpt mig är en stor ära för mig. Att kunna spela under Mourinho är som att få sex nummer i ett lotteri" sa Sahin till Bild.

"Jag är endast intresserad av folk som känner mig väl. De vet att jag har tillräcklig kvalité för att bryta igenom ett världsklasslag som Real Madrid."

"Jag vill vara i en bra form för Real Madrid. Mitt benstöd kommer att tas bort på söndag och efter det kan jag återvända till planen. Försäsongen i Spanien börjar den 10 juli; vid den tidpunkten kommer jag vara fullt delaktig samt precis återhämtat mig från min knäskada."

"Jag har börjat att studera språket. Mitt mål är att behärska spanskan så fort som möjligt och prata flytande. Jag tror inte att vi är så långt ifrån Barcelona. Jag är ärlig nog när jag säger att jag också vill vinna titlar med Real Madrid och bli ihågkommen i Spanien."

Skriv en kommentar