Nuri Sahin: "Real Madrid är den största framgången för en fotbollsspelare"


Den förra Borussia Dortmund mittfältare och den nya Real Madrid spelaren sa att som fotbollsspelare är Real Madrid den största framgången man kan nå.
Nuri Sahin

Efter att officiellt blivit en Real Madrid spelare, har Nuri Sahin, som flyttade från Borussia Dortmund till den spanska huvudstadsklubben, pratat om sin framtid med sin nya klubb.

"När erbjudandet kom från Madrid började jag tänka. Real Madrid är den största framgången för en fotbollsspelare. Real är som en saga. Alla vill dit, men inte alla kan spela för dem" sa Sahin till Kicker. "Jag vill att Borussia Dortmund, Bundesligan, Tyskland och Turkiet ska bli bra representerade i Madrid."

"Jag kan inte förstå att Reals spelstil ibland blir kritiserad. I helgen såg jag 6-2 vinsten mot Sevilla på TV - det var väldigt trevligt, attraktiv fotboll" fortsatte nyförvärvet.

"Real gör otroligt många mål och det finns inget attraktivare än mål. Jag tycker att de förtjänade sin cupfinal vinst mot Barcelona."

Kommentarer

hala real vilken nummer har nuri

2011-05-13 - 22:06:44

RAMOS

2011-05-15 - 22:04:51
HAN HAR NR 15

Skriv en kommentar