Angel di Maria: "Det här är vägen vi måste följa för att nå våra mål och bli mästare"


Di Maria och Sergio Ramos pratade med Real Madrids officiella hemsida och båda två var nöjda med lagets insats.
Angel di Maria

Angel di Maria var en startare efter att ha nyligen återhämtat sig från sin skada och gjorde ett av Real Madrids fyra mål mot Atletico Madrid. Den argentinska yttern och försvararen Sergio Ramos pratade med median om gårdagens match.

Angel di Maria:
"Vi ändrades fullständigt efter vårt första mål. Vi var tvungna att gå in för matchen, och det gjorde vi. Straffen kom efter en ansträngning mellan Cristiano, Benzema och mig. Vi är väldigt motiverade och ser fram emot att fortsätta med detta goda arbete. Det här är vägen vi måste följa för att nå våra mål och bli mästare".

"Tränaren ville ha mig som en startare och jag är glad över att ha fått chansen att spela. Jag spelade lyckligtvis och gjorde mål igen. Detta förstärker mitt självförtroende. Det motiverade mig jättemycket att få chansen att spela efter att ha tränat ensam i tre eller fyra dagar. Det var jätte länge sedan jag gjorde mål. Jag sa till min fru att jag skulle vilja göra mål direkt efter min skada och jag hade turen att göra det".

Sergio Ramos:
"Real Madrid var bättre efter det första röda kortet. Vi visste hur vi skulle reagera och vi spelade mycket bättre i den andra halvleken. Atleticos målvakt blev utvisad och de led av detta. Vi spelade på samma sätt som vi spelade våra tidigare matcher och förtjänade vinsten".

"Jag är väldigt glad över att ha haft en sådan bra form. Jag skulle vara överlycklig om jag fick vara en högerback, men jag har lagkamrater som spelar briljant i den positionen. Om det är någon som vet något om fotboll så är det vår tränare, som kan få ut det bästa utav oss. Lagets reaktion idag (igår) var verkligen fantastisk".

Kommentarer

HalaMadridForeverAMadrista!!!

2011-11-27 - 15:32:05
Mycket bra sakt av Di Maria och Ramos!!!! :love::love::love::love:



Hala Madrid!!!

Skriv en kommentar