Cristiano Ronaldo: "Mesut Özil har gjort mig till en bättre spelare"


Den förra Manchester United anfallaren, Cristiano Ronaldo, har hyllat sin tyska lagkamrat, Mesut Özil.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s portugisiska stjärna Cristiano Ronaldo har hyllat sin lagkamrat Mesut Özil, som (enligt portugisen) har hjälpt honom att bli en bättre spelare.

Den tyska mittfältaren flyttade till Los Blancos från Werder Bremen sommaren 2010 och han har blivit en viktig spelare för den spanska huvudstadsklubben, och Ronaldo är jätteglad över möjligheten att spela med 23-åringen.

"Ja, Mesut har gjort mig bättre. Om du har bra spelare runt omkring dig, blir ditt spel starkare" sa Ronaldo till Kicker.

"Özil är fantastisk. Han kan läsa av matchen och vet när han måste passa, när han ska dribbla - det är helt enkelt hög kvalitet. Vi har ett jättebra förhållande. Jag älskar att spela med honom, han är fantastisk".

Portugisen fick även frågan om han kunde jämföra tränarna Jose Mourinho och Sir Alex Ferguson, men sa: "Det är omöjligt att jämföra dem. De är som Lionel Messi och mig - en Ferrari och en Porsche".

Kommentarer

Carlos

2011-11-08 - 02:43:34
Özil är bättre än Iniesta

Ronaldo7

2011-11-08 - 08:21:04
Ronaldoooo :thumbup:

Ronaldo7

2011-11-08 - 08:21:17
Ronaldoooo :thumbup:

real fans mitt hjärta

2011-11-08 - 17:25:08
såklart att det är han :love:

Saido

2011-11-08 - 19:41:40
Özl bättre än tusen gånger :love::love:

HalaMadridLoveÖzil

2011-11-10 - 16:05:18
Så sannt!! Go Özil and Ronaldo and the hole team!!!



Hala Madrid!!!

Skriv en kommentar