Higuain: "Vi är glada med denna vinst eftersom det tillåter oss att fortsätta toppa ligan"


Den argentinska anfallaren Gonzalo Higuain kommenterade gårdagens match tillsammans med lagkamraten Pepe.
Gonzalo Higuain

Higuain gjorde Real Madrids tredje mål mot Atletico Madrid så fort han byttes in mot Angel di Maria. Tillsammans med Pepe delade argentinaren med sig av sina åsikter.

Gonzalo Higuain:

"Vi visste att det skulle vara svårt. Det fösta röda kortet och straffen öppnade matchen. Jag är glad eftersom jag hade 30 minuter på mig att göra mitt bästa. Vi är glada med denna vinst eftersom det tillåter oss att fortsätta toppa ligan".

"Vi alla försöker att utnyttja våra chanser som vi får och jag försöker att göra det varje gång vi spelar. Det är viktigt att göra mål så fort man går in på planen mot Atletico. Jag gjorde ett mål efter en lång passning. Jag pressade försvararna och målvakten och lyckades på så sätt göra mål".

Pepe:

"Atletico försökte stoppa vårt spel och det är därför de fick så många gula kort. De var tuffa. Det var viktigt att vinna och vi är jätteglada över att ha gjort det. Vi spelade bättre i den andra halvleken och vi gjorde mål tidigt. Jag såg inte den första straffen eftersom jag inte var nära, men jag såg hur deras spelare slog Higuain i den andra straffen".

Kommentarer

Anonym

2011-11-27 - 17:38:59
VAMOS PIPITA! :love:

Skriv en kommentar