Ibrahimovic avslöjar i sin självbiografi att Barca förbjöd honom från att flytta till Real Madrid


Den förra Barcelona stjärnan, Zlatan Ibrahimovic, avslöjar i sin biografi att han ville flytta till Real Madrid innan han gick till Milan.
Zlatan Ibrahimovic

AC Milan
s anfallare Zlatan Ibrahimovic har avslöjat att han frågade Barcelona om han kunde flytta till Real Madrid när hans tid på Camp Nou fick ett abrupt slut förra säsongen.

Ibrahimovic har kritiserat sin tid i Barcelona, som han lämnade den italienska klubben Inter för sommaren 2009.

En konflikt med tränaren Pep Guardiola ledde direkt till hans exit sommaren 2010 och svensken flyttade till AC Milan. Dock avslöjade han i sin självbiografi att han försökte tvinga fram en flytt till den katalanska klubbens största rivaler, Real Madrid, men presidenten Sandro Rosell vägrade uppfylla målgörarens önskan.

"Presidenten sa: 'Jag förstår situationen. Vilken klubb vill du flytta till?" skriver 30-åringen i ett utdrag av hans bok, rapporterar Marca. "Jag svarade: 'Madrid'. Rosell svarade: 'Det är omöjligt. Du kan gå var som helst, men inte dit'".

Ibrahimovic flyttade aldrig till den spanska huvudstadsklubben, som anställde hans förra tränare i Inter, Jose Mourinho. Istället flyttade han till Milan, och Ibrahimovic avslöjade hur allting slutade.

"Rosell, Galliani, Mino Raiola, min advokat och (Barcelonas vicepresident Josep Maria) Bartomeu var alla där, och Sandro sa: 'Jag vill att du ska veta att detta är den värsta affären jag har gjort i mitt liv'. Jag svarade: 'Det är ett resultat av dåligt ledarskap'".

Kommentarer

RmadridFC

2011-11-12 - 01:20:03
Zlatan är en otrolig bra anfallare , han skulle passa utmärkt i real madrid , men har för mig att han gjorde 21 mål i barcelona o de e ju godkänt för en anfallare , och det är rent idiotiskt o köpa en spelare för 700milj sen släppa han till milan för 300milj efter ett år ; OMG

Anonym

2011-11-12 - 08:46:46
Om man har läst hela boken så var inte real "intresserade" eller hur man skulle kunna säga det! Detta var mer bara för att jävlas med Rosell och dom som ville att han skulle lämna klubben! Då kom han med svaret att han bara ville gå till Madrid fast han redan hade börjat småförhandla med Milan bara för att reta gallfeber på dom i styrelsen haha och det Zlatan säger är ju sant angående det Sandro sagt... "Det är ett resultat av dåligt ledarskap" För bara för att Zlatan gör bättre ifrån sig än lagets egna produkt och stjärna ska man inte peta den personen från toppen... Det är ganska tydlig att ingen får vara större än Messi i Barcelona vilket är tragiskt :/ Zlatan hade varit en grym värvning för Real som älskar matcher mot sina gammla klubbar och han hade varit extremt taggat på att avgöra en match mot Barcelona och ta Real till en ligavinst! Bara synd att det inte blev så :/ Dock så önskar jag honom lycka till i framtiden :)

Skriv en kommentar