Jose Mourinho: "Nu spelar den riktiga Benzema för Real Madrid"


Den spanska huvudstadsklubbens tränare har kommenterat Karim Benzemas utveckling, och hyllat den franska spelarens framgång.
Karim Benzema

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har hyllat framgången av den franska anfallaren Karim Benzema, som signerade för Los Blancos för två år sedan.

Den förra Inter tränarens närvaro vid rodret har föryngrat den förra Lyon spelarens karriär efter att ha tillbringat en säsong utan att ha visat sig vara värd de 35 miljoner euro som betalades för honom.

Den 48-årige taktikern uttryckte sin glädje över anfallarens utveckling, och sa till det franska tv-programmet Telefoot: "Jag tycker att Benzema har visat att han är allsidig eftersom nu är han starkare både fysiskt och mentalt".

"Nu förstår han sig på matchen till fullo. Vi alla vet hur hans anfallsspel ser ut, men han har även förbättrat sig defensivt. Nu spelar den riktiga Benzema för Real Madrid".

"Han är en spelare som, som en centralanfallare, har en kreativitet som jag anser är otrolig. Dock kan han vara lite mer av ett rovdjur".

Kommentarer

Pierre

2011-11-12 - 22:56:29
AH BENZEMMA du Å ja g SKA jiffta ÅSS

WWR

2011-11-13 - 00:47:07
e do båg?

Hala Madrid!

2011-11-13 - 01:30:00
TILL BLOGGÄGAREN

Föörst och främst så vill jag tacka dig 10000 gånger om för bloggen, jag har skrivit det tusen gånger jag vet, men är otroligt tacksam!

Sen så undrar jag vad typsnittet du har när du skriver dina inlägg heter? Skulle gärna vilja veta det :)

Tack på förhand!

Anonym

2011-11-13 - 11:26:36
Bloggägaren kan du ta reda på om dom kommer visa el classico på vanliga tv kanaler som tv 4 sport eller något?

Hala Madrid

2011-11-13 - 11:33:19
Nej El clasico kommer visas på någon av Canal+ kanalerna, TV4 sport får endast visa copa del rey matcherna, de har inga TV rättigheter till La Liga det har endast Canal+ tyvär...

Anonym

2011-11-13 - 14:04:35
Jag har för mig att tv 10 kanske skulle visa den?

Skriv en kommentar