Jose Mourinho: "Xabi Alonso kommer inte att tvinga fram ett gult kort imorgon"


Jose Mourinho diskuterade morgondagens match och försäkrade att Alonso inte kommer att vara ute efter ett gult kort imorgon.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har sagt att Xabi Alonso inte kommer att se till att få ett gult kort i derbyt mot Atletico Madrid för att försäkra sin tillgänglighet i El Clasico mötet den 10 december.

Alonso har fått fyra gula kort denna kampanj, vilket betyder att om han får ett till så kommer han att avstängas från en match.

Förra säsongen skapade Alonso och Sergio Ramos en konversation i Champions League, för att få varsitt gult kort och därmed försäkra sin tillgänglighet i de viktigare matcherna.

"Han (Alonso) kommer inte att tvinga fram ett gult kort imorgon eftersom varje match är viktig för oss och Real Madrid spelarna är de enda som inte får tvinga fram ett gult kort" sa Mourinho till pressen, rapporterar Goal.

"Xabi är en jätteviktig spelare och det är därför han spelar en stor del av tiden. Han känner sig stark och den biologiska åldern är inte viktig. Han ger laget balans. Jag har redan sagt till honom att vi kommer att mötas i bänken igen i framtiden eftersom jag planerar att träna i ytterligare 30 år".

Senare pratade 48-åringen om anfall-duon Karim Benzema och Gonzalo Higuain, och sa: "Jag vill att Benzema och Higuain fortsätter att leverera till slutet av säsongen så att jag kan fortsätta tycka att det är svårt att välja mellan dem. De båda är fantastiska spelare i utmärk form".

"Folk som tror att derbyt kommer att vara lätt har fel. Jag skulle nöja mig med en 1-0 vinst. Mina spelare är medvetna om att allt kan hända i varje match. Vårt mål är att vinna och spela bra".

Till sist bekräftade Mourinho att Kaká inte kommer att kunna återvända till truppen än, men han förväntar sig att brassen kommer att återhämta sig fullt inom de närmaste dagarna.

"Kaká kommer inte att spela, men han kommer att återvända. Han har en obekväm skada och känner fortfarande en mindre smärta. Jag tror att han kommer att träna med resten av laget på tisdag".

Kommentarer

Marre

2011-11-25 - 21:52:28
Ville bara påmina om att xabi alonso fyller år idag..

Marre

2011-11-25 - 21:56:48
ville bara påmina om att xabi fyller år idag..

Skriv en kommentar