Karim Benzema: "Jose Mourinhos vilja att vinna smittar av sig på spelare"


Den 23-årige målgöraren Karim Benzema säger att Jose Mourinho är en person som alla lyssnar på.
Karim Benzema & Jose Mourinho

Real Madrid
s franska anfallare Karim Benzema har tagit sin tid att hylla tränaren Jose Mourinho, som han anser har haft ett stort inflytande på hans personliga utveckling.

Den förra Lyon stjärnan flyttade till Real Madrid sommaren 2009, men misslyckades hitta sin bästa form i Santiago Bernabeu klubben. Men sedan Mourinhos ankomst har 23-åringen haft en viktig roll under den portugisiska tränaren.

"Jag förstod att Mourinho inte ville ändra på min spelstil, men han ville att jag skulle anstränga mig mer. Jag går in på planen som en krigare nu" sa Benzema till RTL.

"Han är mycket nära spelarna och har alltid tid med alla. Hans vilja att vinna smittar av sig på spelare. Han är alltid ute efter framgång och hittar det också. Jag vet inte hur han gör det. Han har något sorts trick och alla lyssnar på honom".

Skriv en kommentar