Karim Benzema: "Om jag spelade med Ronaldo skulle jag passa bollen till honom hela tiden"


Den förra Lyon stjärnan Karim Benzema, tycker att legenden Ronaldo Luís Nazário de Lima är den största fotbollsspelaren genom tiderna.
Karim Benzema & Ronaldo

Real Madrid
s anfallare Karim Benzema medger att han inspireras av den förra Santiago Bernabeu stjärnan Ronaldo.

Den pensionerade brassen spelade för den spanska huvudstadsklubben mellan åren 2002 och 2007, och fransmannen sa att legendens briljans har haft en djup verkan på 23-åringen utveckling som spelare.

"För mig är Ronaldo den största. Han var snabb, tekniskt, kreativ och en opportunist" sa Benzema till So Foot. "Jag brukade se allt Ronaldo gjorde när jag var liten. Han inspirerar mig".

"Om han spelade för mitt lag skulle jag sitta på bänken bara för att se honom och om jag spelade med honom skulle jag passa bollen till honom hela tiden".

När han fick frågan om han kunde jämföra sig själv med Ronaldo, sa han: "Man kan inte jämföra mig och honom. För mig är Ronaldo unik".

Kommentarer

Kunglig1

2011-11-09 - 18:16:35
enligt mej är de sjukt lika faktiskt :) ingen annan som håller med? :thumbup:

Skriv en kommentar