Nuri Sahin: "Jag tog det logiska steget när jag valde att gå till världens bästa klubb"


Den förra Borussia Dortmund spelaren, Nuri Sahin, har avslöjat att Jose Mourinho övertygade honom att flytta till Real Madrid.
Nuri Sahin

Real Madrid
s mittfältare Nuri Sahin har hyllat tränaren Jose Mourinho genom att säga att portugisen är den bästa tränaren i världen.

Den turkiska stjärnan flyttade till Santiago Bernabeu klubben i somras, men på grund av en knäskada debuterade han för bara några dagar sedan.

Första gången han startade för den spanska huvudstadsklubben var i tisdagens 6-2 vinst mot Dinamo Zagreb i Champions League, och turken spelade hela matchen.

Nu har Sahin avslöjat att Mourinho hade en viktig roll i flytten från Borussia Dortmund, och medgav att han är nöjd med beslutet han tog.

"Mourinho sa till mig att han ville ha mig i sitt lag" sa Sahin till Sport Bild. "Det faktum att Madrid och Mourinho ringde mig, gjorde mitt beslut lättare. Han är en fantastisk person och världens bästa tränare, han blir aldrig nöjd när du ger 97 procent".

"Jag kom inte hit för pengarna. De som känner mig vet att jag har jättehöga mål. Min barndomsdröm uppfylldes i Dortmund, när jag vann Bundesligan, och jag gjorde det med talang och med Guds hjälp".

"Sedan kunde jag ta det logiska steget, vilket var att gå till världens bästa klubb. Jag vill vinna Champions League och jag kan göra det genom att stanna i Madrid i många år".

"Jag har vunnit Bundesligan och den holländska cupen och jag skulle inte byta det mot all världens pengar".

"Förra året var Madrid jätte nära Barcelona och detta år har vi tagit ett stort steg. Mourinhos lag är alltid mer framgångsrika i den andra säsongen. Vi har en väldigt dominant stil och det syns i La Liga och i Champions League".

Skriv en kommentar